تلفن ویپ و ارتباط آن با IoT و اینترنت اشیاء

تلفن‌های تحت شبکه یا Voice over Internet Protocol و به اختصار VoIP، از تکنولوژی جدید برای ارسال صدا و تصویر از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. این تلفن‌ها به جای استفاده از خطوط تلفنی سنتی، از شبکه‌های داده استفاده می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا با دستگاه‌های دیگری که به شبکه متصل هستند، ارتباط برقرار […]

تلفن‌های تحت شبکه یا Voice over Internet Protocol و به اختصار VoIP، از تکنولوژی جدید برای ارسال صدا و تصویر از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. این تلفن‌ها به جای استفاده از خطوط تلفنی سنتی، از شبکه‌های داده استفاده می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا با دستگاه‌های دیگری که به شبکه متصل هستند، ارتباط برقرار کنید. تلفن‌های تحت شبکه یا تلفن ویپ برای کاربران تجاری و سازمانی بسیار مناسب هستند، زیرا این تلفن‌ها قابلیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه این متن به صورت کامل درباره تلفن ویپ و ارتباط آن با IoT و اینترنت اشیاء , و همچنین خرید تلفن ویپ صحبت شده است.

مزایای استفاده از تلفن ویپ چیست؟

تلفن ویپ این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است و یکی از دلایل آن نیز وجود مزایای بسیار زیاد است که در ادامه به آن‌ها اشاره کردیم؛ این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کاهش هزینه‌های تماس
  2. قابلیت‌های پیشرفته
  3. قابلیت استفاده در سراسر جهان
  4. قابلیت‌های چندرسانه‌ای
  5. امنیت بالا
  6. سهولت مدیریت

در ادامه به توصیف هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

کاهش هزینه‌های تماس

با استفاده از تلفن‌های تحت شبکه، شما می‌توانید هزینه‌های تماس خود را به شدت کاهش دهید، زیرا بسیاری از سرویس‌های VoIP رایگان هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید و تنها باید به اینترنت متصل باشید.علاوه بر موارد ذکرشده نیز قیمت تلفن ویپ هم بسیار مناسب بوده و از همه جهات برای شما به صرفه خواهد بود.

قابلیت‌های پیشرفته تلفن‌های voip

تلفن‌های تحت شبکه قابلیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند، از جمله گزینه‌های مانند انتقال تماس، نگه داشتن تماس، کنفرانس تلفنی، ارسال پیام صوتی و غیره.

با تلفن ویپ تماس تصویری برقرار کنید

تلفن‌های تحت شبکه به شما اجازه می‌دهند تا در طول تماس، فایل‌های چندرسانه‌ای (مانند ویدئو و تصویر) را به اشتراک بگذارید.

قابلیت استفاده در سراسر جهان

با استفاده از تلفن‌های تحت شبکه، شما می‌توانید در هر کجای جهان با دستگاه‌های دیگری که به شبکه متصل هستند، ارتباط برقرار کنید.

امنیت بسیار قوی

تلفن‌های تحت شبکه از پروتکل‌های رمزنگاری برای حفاظت از اطلاعات شما استفاده می‌کنند، بنابراین به شما اطمینان می‌دهند که تماس‌های شما امن و محرمانه هستند. این نوع تلفن‌ها برندهای مختلفی دارند که در مقایسه باهم می‌توان گفت تقریباً همه آن‌ها کیفیت خوبی دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها تلفن تحت شبکه گرنداستریم است.

سهولت مدیریت

تلفن ویپ می‌تواند به شما کمک کند تا مدیریت بیشتری روی تماس‌های خود داشته باشید، شما می‌توانید به راحتی تماس‌های خود را با یک ابزار مدیریت کنید و نیازی به نصب سیستم مدیریت مرکزی ندارید.

تلفن ویپ با فناوری IOT چه ارتباطی دارد؟

در واقع تلفن ویپ یکی از ابزارهایی است که با استفاده از فناوری IoT (اینترنت اشیا) قابل ارتباط است. با اتصال تلفن ویپ به شبکه IoT، کاربران می‌توانند به راحتی و با استفاده از صدا، دستورالعمل‌های مربوط به دستگاه‌های دیگر را کنترل کنند. به طور مثال، با اتصال تلفن ویپ به یک سیستم IoT، کاربران می‌توانند به راحتی دستورالعمل‌های مربوط به دستگاه‌های خانه هوشمند خود را با صدای خود کنترل کنند. با استفاده از دستورات صوتی، کاربران می‌توانند روشنایی خانه خود را تنظیم کرده، تلویزیون را روشن و خاموش کنند، درب ورودی را باز و بسته کنند و غیره.

همچنین، تلفن ویپ می‌تواند به عنوان یک دستگاه امنیتی برای سیستم‌های IoT یا همان اینترنت اشیاء استفاده شود. با استفاده از ویژگی‌های امنیتی تلفن ویپ مانند رمزگذاری و تأیید هویت، کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که دسترسی به دستگاه‌های IoT آن‌ها تنها برای افراد مجاز است. در کل، ارتباط تلفن ویپ با IoT، به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی و با استفاده از صدا، دستورالعمل‌های مربوط به دستگاه‌های دیگر را کنترل کنند و از امنیت بالایی برای سیستم‌های IoT خود برخوردار باشند.

درباره اینترنت اشیاء (IOT) بیشتر بدانید

یکی از مثال‌هایی که این ارتباط بین تلفن ویپ و IoT می‌تواند مفید باشد، بهبود کیفیت سرویس در صنایع بزرگ است. با استفاده از دستگاه‌های IoT، می‌توان اطلاعاتی مانند دما، فشار، سرعت و میزان مصرف انرژی را به دست آورد. در صنایعی مانند تولید مواد غذایی، داروسازی و صنایع شیمیایی، این اطلاعات بسیار حیاتی هستند. با استفاده از تلفن ویپ، کاربران می‌توانند به سادگی با دستگاه‌های IoT ارتباط برقرار کرده و داده‌های موردنیاز را به دست آورده و در زمان واقعی بررسی کنند.

همچنین، با استفاده از تلفن ویپ می‌توان برای دستگاه‌های IoT مختلف دستوراتی را ارسال کرد. به عنوان مثال، با ارسال دستور به دستگاه‌های IoT مرتبط با سیستم گرمایشی و سرمایشی، می‌توان دمای اتاق را تنظیم کرد. همچنین، با استفاده از تلفن ویپ می‌توان به سادگی با دستگاه‌های IoT مرتبط با خودروهای هوشمند ارتباط برقرار کرده و دستوراتی را به خودروها ارسال کرد. در واقع ارتباط تلفن ویپ با IoT می‌تواند بهبود کیفیت سرویس در صنایع بزرگ، بهره‌وری بالا و کاهش هزینه‌ها را به همراه داشته باشد.

مثالی از اینترنت اشیاء در زندگی روزمره

به عنوان یک مثال از دستگاه‌های اینترنت اشیا، می‌توان به وجود حسگر حرکتی یا ترموستات هوشمند متصل به اینترنت در یک دفتر کار هوشمند یا چراغ‌های روشنایی معابر متصل اشاره کرد.

دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌توانند به صورت ساده مانند عروسک کودکان یا پیچیده مانند کامیون بدون راننده باشند. برخی از دستگاه‌های بزرگ شامل تعداد زیادی مؤلفه کوچک‌تر از اینترنت اشیا هستند. به عنوان مثال، موتور جت شامل هزاران حسگر است که داده‌ها را گردآوری و برای پردازش‌های بی‌درنگ ارسال می‌کند.

این کارها با هدف اطمینان از کارایی عملکرد موتور جت انجام می‌شود. در مقیاس بزرگ‌تر، پروژه‌های شهر هوشمند شامل مناطق مختلفی با حسگرهای متنوع هستند که به انسان‌ها کمک می‌کنند تا محیط را بهتر درک و کنترل کنند. به طور کلی، تلفن‌های تحت شبکه به شما اجازه می‌دهند تا با کیفیت بالا و با هزینه کمتری، با دستگاه‌های دیگری در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.