آگهی کسب و کارها

چرا باید تلفن ویپ بخریم

شاید این سوال هم برای شما پیش امده که چرا امروزه تلفن های ویپ مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و بسیاری از مجموعه ها و شرکت ها از سیستم تلفن قدیمی به سیستم تلفن ویپ مهاجرت می کنند درادامه به توضیح در خصوص این موارد پرداخته ایم. VoIP مخفف Voice over Internet […]

شاید این سوال هم برای شما پیش امده که چرا امروزه تلفن های ویپ مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و بسیاری از مجموعه ها و شرکت ها از سیستم تلفن قدیمی به سیستم تلفن ویپ مهاجرت می کنند درادامه به توضیح در خصوص این موارد پرداخته ایم.

VoIP مخفف Voice over Internet Protocol به معنای انتقال محتوای صوتی و محتوای چندرسانه ای از طریق اینترنت است. نحوه استفاده از این فرآیند دقیقاً مشابه یک تلفن معمولی است، اما تفاوت این است که به جای سیم کشی و استفاده از یک شرکت خدمات تلفن، از اتصال اینترنت استفاده می شود.

تجهیزات شبکه و رکتلفن ویپ با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های مختلف برای برقراری ارتباط صوتی از طریق اینترنت، یعنی شبکه‌های محلی یا گسترده راه‌اندازی می‌شود. VoIP دارای چندین ویژگی از جمله ضبط تماس، ایجاد شناسه تماس گیرنده شخصی یا پست صوتی به ایمیل است. همچنین یک راه مفید برای سازمان ها برای استانداردسازی ارتباطات است.

تجهیزات لازم برای راه اندازی تلفن ویپ

برای راه اندازی نرم افزار VoIP به چه تجهیزات شبکه ای نیاز داریم؟ ابتدا به یک سیستم عامل برای مدیریت تماس نیاز دارید. اگر سروری در شرکت شما وجود دارد از آن استفاده کنید در غیر این صورت بسته به تعداد کاربران به کیس کامپیوتر نیاز خواهید داشت. برای دفاتر کوچک کامپیوتری با پردازنده دو هسته ای و فرکانس 2 تا 2.5 گیگاهرتز مناسب است. این سیستم به یک گیگابایت یا بیشتر رم نیاز دارد و هارد آن باید حداقل 20 گیگابایت فضا داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر از روش های ضبط مکالمات یا پست صوتی استفاده می کنید، به ظرفیت بیشتری نیاز دارید، در حالی که برنامه های صوتی معمولاً به قدرت پردازش و حافظه بیشتری نیاز دارند و باید رایانه خود را ارتقا دهید.

اکسس پوینت

در دفاتر متوسط ​​و بزرگ معمولا نوع اپلیکیشن ها و تعداد کاربران تعیین کننده سیستم کامپیوتری است. یک پردازنده چهار هسته ای با رم 4 گیگابایتی برای راه اندازی مرکز تماس بدون اینکه در آینده با مشکلات زیادی مواجه شوید مناسب است. البته هرچه این کامپیوترها قدرتمندتر باشند، خدمات بهتری ارائه خواهند کرد. اکنون به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تلفن ویپ میپردازیم. گیت وی : در صورتی که مرکز تماس را برای تماس های درون سازمانی و ارتباط بین کارکنان راه اندازی کرده باشید، استفاده از کامپیوتر و راهکارهای نرم افزاری کافی بوده و به هیچ چیز دیگری نیاز نخواهید داشت، اما اگر خطوط PSTN مخابراتی را به شبکه IP داخلی متصل کنید. باید در نقطه تماس این دو شبکه یک مبدل نصب کنید. تجهیزات مورد استفاده در این زمینه گیت وی نام دارد.

در این زمینه دو راه حل وجود دارد، اولی کارت های PCI نصب شده در داخل کامپیوتر، و دوم دستگاه هایی که خدمات خود را به کامپیوتر ارائه می دهند مانند مودم ADSL. روتر : اگر از خطوط Sip Trunk استفاده می کنید که خطوط 4 یا 5 رقمی ارائه شده توسط مخابرات هستند، به یک روتر در سیستم ویپ نیاز خواهید داشت. اگر از روترهای سیسکو استفاده می کنید، می توانید از FXO و FXS که ماژول های گیت وی هستند که خطوط آنالوگ را به سیستم تلفن متصل می کنند، استفاده کنید. در نتیجه، دیگر نیازی به خرید گیت وی ندارید. آیا فکر کردید که چگونه با استفاده از یک اکسس پوینت کیفیت شبکه خود را افزایش دهید؟

با خرید اکسس پوینت موردنظر خود، خواهید توانست به راحتی به ارتباط با اینترنت و دستگاه های دیگر متصل شوید. بهترین نکته در مورد خرید این محصول، این است که می‌تواند کاربری ساده و موثری برای شبکه شما باشد. این باعث می‌شود قدرت ارتباطی شما با دیگران و کیفیت اینترنت برایشان بهتر و راحت تر باشد. سوییچ POE: آی پی فون و برخی از تجهیزات VoIP مورد استفاده در شبکه تلفن تحت شبکه نیاز به برق دارند که توسط یک آداپتور تامین می شود. مشکل استفاده از آداپتور، علاوه بر دست و پا گیر بودن، این است که در صورت قطع شدن برق، گوشی از کار می افتد. برای حل این مشکل از سوئیچ POE استفاده می شود. نحوه کار این سوئیچ ها به این صورت است که اگر دستگاه هایی که از استاندارد 802.3af پشتیبانی می کنند متصل شوند، برق مورد نیاز خود را از طریق کابل شبکه ارسال می کنند.

با توجه به قرار گرفتن یو پی اس در کنار رک و منبع تغذیه آن، در صورت قطع شدن برق گوشی ها به کار خود ادامه می دهند. این سوئیچ ها توسط شرکت های مختلف با تعداد پورت های مختلف تولید می شوند. پورت های این سوئیچ ها برای دستگاه های معمولی نیز قابل استفاده است. تجهیزات و کارت های VoIP: کارت های VoIP در مدل های PCI و PCI-e به فروش می رسند. این کارت ها که دارای ماژول های FXO برای اتصال خطوط شهری، FXS برای گوشی های آنالوگ و E1 برای خطوط E1 هستند، روی سرور نصب می شوند و پس از نصب و شناسایی Driver توسط IP-PBX مورد استفاده قرار می گیرند.

باخرید تلفن ویپ از دیگران متمایز شوید

چرا باید تلفن ویپ بخریم، مهمترین دلیل برای خرید سیستم voip افزایش عملکرد سازمان ها یا شرکت ها می باشد. دلیل اصلی ورود سازمان ها و مراکز به سیستم ویپ افزایش کارایی و عملکرد آنها در محل کار است. در این سیستم به راحتی شاهد برخی از امکاناتی هستیم که همیشه در گوشی های سنتی ما را سردرگم و آزار می دهد. شما به راحتی می توانید از محل کار خود دور شوید و به تلفن شرکت پاسخ دهید. از محل کار خود دور باشید و از طریق تلفن شرکت با مشتریان تماس بگیرید. خارج از دفتر باشید و تلفن شخصی شما می تواند به عنوان تلفن شرکت عمل کند. تماس های دریافتی را با تلفن شخصی دریافت کنید. این سیستم یک مرکز تماس عالی برای مراکز تماس است.

تلفن ویپ

آنچه محبوبیت مرکز تماس VOIP را در بین مدیران تجاری مختلف افزایش می دهد، مزایا و دستاوردهای منحصر به فرد آن برای مشاغل است. کاهش هزینه تلفن با VOIP: یکی از بارزترین و البته مهم ترین مزایای سیستم تلفن ویپ کاهش هزینه های گوشی است. امکان ایجاد داخلی بر روی تلفن همراه که یکی از قابلیت های سیستم تلفن ویپ می باشد به شما کمک می کند تا با اختصاص داخلی تلفنی به کارمندان و مدیران سازمان و تنظیم آن بر روی گوشی تلفن همراه، حتی در بیرون از مجموعه هم با آنها ارتباط تلفنی داخلی داشته باشید و همه کارمندان می توانند به صورت رایگان با یکدیگر صحبت کنند. این امکان باعث کاهش هزینه های تلفن ناشی از تماس های تلفن همراه می شود. سیستم تلفن ویپ امکان برقراری ارتباط تلفنی داخلی بین دفاتر یک سازمان در نقاط مختلف جغرافیایی را فراهم می کند.

با این ویژگی تمامی واحدهای مختلف یک سازمان می توانند ارتباط تلفنی داخلی رایگان با یکدیگر برقرار کنند. این امکان هزینه های تلفن تجاری را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای سیستم تلفن ویپ که باعث کاهش هزینه های سازمان ها می شود، امکان برقراری ارتباط تلفنی داخلی بین شعب و دفاتر یک سازمان در نقاط مختلف شهر، کشور و جهان است که به راحتی و بدون پرداخت هزینه ها تماس تلفنی انجام می شود. نرم افزار فکس که از دیگر امکانات سامانه پیام رسان ویپ می باشد به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه فکس ارسال و دریافت نمایید. با این ویژگی هزینه خرید دستگاه فکس سخت افزاری و هزینه های تعمیر و نگهداری شما کاهش می یابد. عملکرد این سیستم کاملا نرم افزاری بوده و حتی در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی می شود.

هزینه سیم کشی را کاهش می دهد: پهنای باند بالای موجود در اتصالات، هزینه سیم کشی تلفن را کاهش داده است. به همین دلیل است که سیستم VoIP امکان انتقال داده و صدا را در یک کانال فراهم می کند. در IT و مخابرات، اصطلاحی که برای این ویژگی استفاده می شود، full duplex است. اهمیت این قابلیت انتقال همزمان صدا و داده های مربوطه است که اکثر تلفن های ثابت تنها با اتصال به اینترنت می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. استفاده از قابلیت PoE همچنین به این معنی است که محل کار نیازی به سیم کشی تلفن ندارد. همانطور که مشخص است، انعطاف پذیری VoIP یک مزیت بزرگ برای کارآفرینان و بنیانگذاران کسب و کار است.

کیفیت صدا: همچنین می توانید با برخی از ارائه دهندگان خدمات از کیفیت بالای صدا لذت ببرید. تماس های VoIP واضح و شفاف بدون هیچ تاخیری در صدا و کیفیت هستند، حتی در تماس های ویدئویی و کنفرانسی، حقیقت این موضوع کاملا مشهود است. قدرت کیفیت صدای VoIP به شدت با پهنای باند مرتبط است. حتی اگر از تماس‌های چند طرفه استفاده کنید، بازخورد صوتی یا بازگشت صوتی دریافت نخواهید کرد. تلفن تحت شبکه با استفاده از VoIP و از طریق هدست نیز صدای واضح تر و بهتری را در اختیار شما قرار می دهند. پشتیبانی از چندین کار همزمان: برخلاف تلفن های سنتی، تلفن های VoIP می توانند چندین فایل مانند عکس، اسناد و فیلم را به طور همزمان انتقال دهند. همچنین می‌توانید تماس‌های یکپارچه‌تری با مشتریان یا همکاران خود، حتی در سراسر جهان داشته باشید.

انواع تلفن ویپ

گوشی های ویپ انواع مختلفی دارند که کارایی و عملکرد متفاوتی دارند. تلفن کارمندان: این گوشی ها جزو گوشی هایی به حساب می آیند که امکانات محدودی دارند اما قیمت آن ها نسبت به گوشی های دیگر مناسب تر است به همین دلیل اکثر گوشی های یک مجموعه را گوشی های کارمند تشکیل می دهند. پس در انتخاب آن کیفیت و خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید. تلفن بی سیم IP : تلفن های بی سیم برای دسترسی بهتر کاربران موبایل استفاده می شوند و معمولا از فناوری DECT برای اتصال به پایه استفاده می کنند. یکی از مزیت های اصلی این مدل از گوشی ها این است که به کاربر امکان حرکت در حین مکالمه را می دهد. تلفن ویپ بی سیم هم به صورت WiFi و هم DEC وجود دارند که انتخاب آن کاملا سلیقه ای و به کاربری آن بستگی دارد.

تلفن ویپ کنفرانس : تلفن های کنفرانس برای استفاده در میزهای جلسات و اتاق های کنفرانس که دارای میکروفون های قوی و متعدد هستند طراحی شده اند. طراحی اسپیکرها نیز به صورت حرفه ای انجام شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. تلفن تصویری ویپ :
آنها از این تلفن ها برای برقراری ارتباط از طریق شبکه استفاده می کنند. آنها همچنین در جلسات غیر حضوری و ویدئو کنفرانس نقش موثرتری دارند. تلفن های VoIP مبتنی بر USB: این نوع گوشی به تنهایی قابل استفاده نیست و برای برقراری ارتباط باید آن را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

تلفن ویپ رومیزی اپراتوری: تلفن میز اپراتور دارای تعداد زیادی کلید روی گوشی است تا به راحتی تعداد زیادی تماس را انتقال دهد. اپراتور با استفاده از کلید روی گوشی مشخص می کند که داخلی مورد نظر مشغول است یا خیر که در این صورت تماس را منتقل می کند. تلفن ویپ مدیریتی دارای ویژگی های زیادی است و به مدیران اجازه می دهد تا نرم افزارهای مختلفی را نصب کنند. در این صورت امکان ارتباط صوتی و تصویری وجود دارد. تلفن VoIP مبتنی بر سخت افزار : این نوع تلفن ها شبیه تلفن های بی سیم VoIP یا سخت افزارهای سنتی هستند و دارای ویژگی هایی مانند بلندگو یا میکروفون، پد لمسی و نمایشگر شناسه تماس گیرنده هستند. از دیگر ویژگی های این مدل از گوشی های ویپ می توان به پست صوتی، کنفرانس تماس و انتقال تماس اشاره کرد.

تلفن VoIP مبتنی بر نرم افزار : اگر بخواهیم تعریف ساده تری از گوشی ویپ بر اساس نرم افزار داشته باشیم، باید بگوییم که این مدل گوشی های ویپ نوعی نرم افزار است که در بسیاری از گوشی های موبایل، تبلت ها و رایانه ها قابل استفاده است و به شما این امکان را می دهد تا مکالمه خود را از طریق تلفن های همراه خود، لپ تاپ، گوشی هوشمند و غیره با کمک اینترنت انجام دهید. از بارزترین ویژگی های این مدل گوشی می توان به ویدئو کنفرانس و پیام رسانی آنی اشاره کرد که با قیمتی مناسب می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین در این محصولات از هدست مجهز به میکروفون برای برقراری تماس با کامپیوتر یا موبایل دیگر استفاده می شود.

نتیجه گیری

تلفن های IP مزایای قانع کننده ای را ارائه می دهند که آنها را برای اکثر مشاغل امروزی مناسب می کند. با این حال، شما به سخت افزار مناسب نیاز دارید. بسیاری از کسب و کارها می خواهند فرآیندهای کاری خود را بهبود بخشند و از روش های مختلف برای پیشرفته تر کردن محل کار و ارائه خدمات استفاده می کنند. سرویس تلفن ویپ نیز به همین منظور ساخته شده است که با امکانات خود در ارائه خدمات فوق العاده پیشرفته است. کار با این سیستم بسیار ساده و راحت است. همچنین تنظیم و نصب آن آسان است. این سیستم یک سرویس مقرون به صرفه است که برای سازمان ها بسیار مهم است.

امنیت سیستم VoIP و تلفن در مشاغل بسیار مهم است. یکی از مزایای ویپ این است که می تواند تهدیدات امنیتی را با استفاده از رمزگذاری و مدیریت آن از بین ببرد. شرکت هایی که خدمات VoIP را ارائه می دهند 24 ساعته برای محافظت از شبکه کار می کنند. برای اینکه بتوانید با کمترین تاخیر تماس هایی با کیفیت بالا برقرار کنید، باید از پهنای باند اینترنت بسیار بالایی استفاده کنید. اگر سرعت اینترنت پایین است استفاده از VoIP فایده ای ندارد. تقریبا هیچ چیز بدتر از این نیست که از تماس گیرندگان بخواهیم که صحبت خودشان را تکرار کنند. صدای HD کیفیت صدا را در تماس های تلفنی شما افزایش می دهد. این سیستم VoIP تماس های تلفنی را دو برابر واضح تر از تماس های تلفنی استاندارد می کند. برای صدای کامل‌تر، بسیاری از هدست‌ها و تلفن‌های ویپ دارای عملکرد بی‌صدا هستند.

این صدای با کیفیت بالا حتی برای تماس های طولانی مدت قابل توجه است. اکنون که ما بیشتر در مورد اینکه تلفن voip چیست و چگونه بر هزینه های ما تأثیر می گذارد و همچنین چه ویژگی های را به مجموعه ما اضافه می کند می دانیم، هیچ دلیلی برای تردید وجود ندارد. هنگامی که به سمت ویپ بروید، دیگر نمی خواهید به تلفن های قدیمی خود بازگردید. فناوری VoIP به دلیل مزایای زیادی که برای کاربران به ارمغان می آورد به طور قابل توجهی در حال توسعه است و بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند این نوع گوشی ها را جایگزین گوشی های قدیمی کنند. شما همراهان گرامی می توانید برای مشاهده و خرید انواع تلفن ویپ به نشانی اینترنتی ایمن ارتباط مراجعه نمایید.

salb-techna