مقاله تبلیغاتی

گوشی شیائومی چرا روشن نمیشود؟

روشن نشدن گوشی، شاید بدترین اتفاقی به نظر برسد که ممکن است، برای هر دستگاه موبایل از جمله گوشی‌های شیائومی پیش آید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خاموش باقی ماندن گوشی، نشانه وجود یک مشکل جدی و حتی سوختن دستگاه است؛ در حالی که در اغلب موارد، این گونه نیست و رفع مشکل مذکور، […]

روشن نشدن گوشی، شاید بدترین اتفاقی به نظر برسد که ممکن است، برای هر دستگاه موبایل از جمله گوشی‌های شیائومی پیش آید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خاموش باقی ماندن گوشی، نشانه وجود یک مشکل جدی و حتی سوختن دستگاه است؛ در حالی که در اغلب موارد، این گونه نیست و رفع مشکل مذکور، آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

حال در پاسخ به سوال گوشی شیائومی چرا روشن نمی‌شود، باید گفت که دلایل متعددی برای وقوع این اتفاق وجود دارد که می‌توان آنها را به عوامل سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم نمود. در ادامه مقاله، بخشی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی را بیان کرده و راه حل‌هایی برای پیشگیری و رفع مشکل، ارائه خواهیم داد.

دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی

عدم شارژ کافی باتری

زمانی که متوجه شدید، گوشی شما خاموش شده و مثل همیشه با فشار دکمه پاور، روشن نمی‌شود، قبل از انجام هر اقدامی، باید شارژ باتری آن را بررسی کنید؛ برای پی بردن به این مسئله، گوشی خاموش شده را به شارژ متصل کنید، اگر باتری شروع به شارژ شدن کرد، به احتمال قریب به یقین، گوشی شیائومی و باتری آن سالم بوده و پس از شارژ شدن، روشن می‌شود؛ البته ناگفته نماند که قبل از شارژ کردن گوشی، باید از سالم بودن شارژر و همچنین سوکت شارژ تعبیه شده بر روی گوشی، مطمئن شوید.

خراب شدن باتری

خراب شدن باتری، شاید اصلی‌ترین علت خاموش باقی ماندن گوشی شیائومی باشد؛ زیرا باتری موبایل، طول عمر مشخصی دارد؛ البته در صورت مراقبت صحیح، می‌توان عمر مفید باتری گوشی را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

برای جلوگیری از خرابی باتری، همیشه از شارژر اصل خود گوشی استفاده نموده و به خصوص از به کار بردن شارژرهای فیک و تقلبی پرهیز کنید؛ همچنین گوشی را در فواصل منظم و قبل از خالی شدن کامل شارژ آن به برق متصل کرده و قبل از پر شدن کامل باتری از برق بکشید. علاوه بر این توصیه می‌شود که در هنگام شارژ شدن باتری از کار کردن با آن پرهیز کرده و در این زمان حتی الامکان گوشی را خاموش نمایید.

در هر صورت اگر عمر باتری گوشی شما به سر آمده باشد، برای رفع مشکل روشن نشدن موبایل شیائومی، چاره‌ای جز تعویض باتری نخواهید داشت.

ضربه خوردن گوشی شیائومی

مواقعی پیش می‌آید که گوشی از دست کاربر سقوط کرده و به جسم سختی برخورد می‌کند؛ این اتفاق ممکن است به نمایشگر و حتی بخش‌های داخلی دستگاه آسیب وارد کند؛ بنابراین اگر گوشی شما بر اثر ضربه خوردن خاموش شد، حتماً با متخصص تعمیر گوشی شیائومی مشورت کنید؛ البته این مشکل ممکن است، بلافاصله بعد از وارد آمدن ضربه پیش نیاید؛ اما بعد از مدتی متوجه شوید که گوشی شیائومی روشن نمی‌شود؛ در این حالت نیز بهتر است، از یک فرد مجرب کمک بگیرید.

ویروسی شدن گوشی شیائومی

روشن نشدن گوشی شیائومی، همیشه به معنای خرابی قطعات سخت افزاری نیست؛ بلکه گاهی اوقات به دلایلی مثل وجود بدافزارها، برنامه‌های مخرب و ویروس‌ها اتفاق می‌افتد؛ بنابراین یکی از کارهایی که باید در زمان خاموش ماندن گوشی انجام دهید، حذف ویروس‌ها با استفاده از نرم افزار مناسب است؛ همچنین برای جلوگیری از ویروس شدن گوشی شیائومی، سعی کنید، همواره یک آنتی ویروس آپدیت شده، بر روی آن داشته باشید.

آب خوردگی گوشی شیائومی

آب خوردگی را می‌توان مهم‌ترین عامل خارجی آسیب زننده به گوشی شیائومی دانست؛ این مسئله حتی در مورد گوشی‌های ضد آب نیز تا حدودی صدق می‌کند. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که گاهی اوقات، گوشی پس از خارج شدن از آب، به درستی کار می‌کند اما پس از گذشت مدتی، مشکلاتی برای آن به وجود می‌‌‌آید که یکی از آنها روشن نشدن دستگاه است.

برای پیشگیری از این اتفاق توصیه می‌شود که در هنگام بروز حادثه، هر چه سریع‌تر گوشی را نجات داده و همه بخش‌های خارجی و داخلی آن را در ابتدا با دستمال نرم و تمیز و سپس با وسیله‌ای مثل سشوار خشک کنید؛ همچنین می‌توانید، برای اطمینان از خارج شدن کامل آب، از پدهای ضد رطوبت استفاده کرده و یا گوشی را در گونی برنج قرار دهید. برای آشنایی با اقدامات موثر برای نجات آبخوردگی گوشی، حتما این مقاله را مطالعه کنید. البته توصیه اکید این است که پس از انجام اقدامات اولیه، با یک فرد متخصص در زمینه تعمیر گوشی‌های شیائومی نیز مشورت کنید.

خرابی دکمه پاور گوشی

گاهی اوقات دلیل روشن نشدن گوشی شیائومی، درست در جلوی دیدتان قرار دارد؛ ممکن است، دکمه پاور گوشی، خراب شده باشد؛ طبیعتاً در این شرایط با فشار دکمه، گوشی روشن نمی‌شود.

شایان ذکر است که خرابی دکمه پاور موبایل، علت‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به نفوذ رطوبت یا گرد و خاک و ضربه خوردن گوشی اشاره کرد. در هر حال اگر این دکمه خراب شده باشد، باید برای تعویض آن به تعمیرکار مراجعه کنید.

خرابی صفحه نمایش

گاهی اوقات، برخی کاربران تاریک شدن صفحه نمایش گوشی را با روشن نشدن آن اشتباه می‌گیرد؛ به عبارت دیگر مواقعی پیش می‌آید که با زدن دکمه پاور، دستگاه روشن می‌شود؛ اما نمایشگر همچنان سیاه باقی می‌ماند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود، هنگامی که تصور کردید، گوشی روشن نمی‌شود، انگشت خود را به مدت طولانی‌تری بر روی دکمه پاور نگه دارید؛ در این زمان، احتمال دارد که صدایی (صدای راه اندازی مجدد دستگاه) از گوشی بشنوید و یا حتی برای یک لحظه لوگوی دستگاه را مشاهده کنید؛ اگر با این پدیده مواجه شدید، باید برای تعمیر یا تعویض صفحه نمایش گوشی شیائومی به تعمیرکار مراجعه کنید.

مشکلات نرم افزاری

وجود باگ‌های نرم افزاری را می‌توان یکی از دلایل بسیار مهم روشن نشدن گوشی شیائومی دانست؛ این باگ‌ها نه تنها موجب کندی یا هنگ کردن گوشی می‌گردند، بلکه ممکن است، از روشن شدن مجدد آن جلوگیری کنند؛ بروز این اتفاق دلایل متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به پر بودن حافظه دستگاه، وجود اپلیکیشن‌های سنگین و قدیمی بودن سیستم عامل اشاره کرد.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

اگر روشن نشدن گوشی، علت نرم افزاری داشته باشد، می‌توان با انجام یک سری اقدامات ساده، مشکل را به طور کامل برطرف نمود.

اولین کاری که در هنگام روشن نشدن گوشی شیائومی باید انجام داد، ری استارت کردن آن است؛ با انجام این کار، برنامه‌های مخرب حذف شده و احتمالاً گوشی روشن می‌گردد؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد، باید گوشی را ریسیت کنید، تا برنامه‌های اضافه و سنگین حذف شوند. ریست فکتوری کردن گوشی با کمک رایانه، راهکار دیگری است که کمتر توصیه شده و بهتر است، تحت نظر یک فرد مجرب انجام شود.

salb-techna