مقاله اسپانسری

قبل از خرید زیرو کلاینت این 4 سوال را از خود بپرسید

شاید شنیده باشید که زیروکلاینت ها، یک راه حل یکپارچه با ویژگی‌های پویا و عملکردی را ارائه می‌دهند که نیازهای هر محیط کاری را برآورده می‌سازد اما این تعریف چقدر واقعیت دارد؟ ما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان خاطر از خرید زیروکلاینت‌، قبل از هر چیز در خصوص علت خرید خود و همینطور قیمت، بهترین […]

شاید شنیده باشید که زیروکلاینت ها، یک راه حل یکپارچه با ویژگی‌های پویا و عملکردی را ارائه می‌دهند که نیازهای هر محیط کاری را برآورده می‌سازد اما این تعریف چقدر واقعیت دارد؟

ما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان خاطر از خرید زیروکلاینت‌، قبل از هر چیز در خصوص علت خرید خود و همینطور قیمت، بهترین برند و معتبرترین مرکز فروش زیرو کلاینت، اطلاعات بیشتری کسب کنید. با ما همراه باشید.

زیرو کلاینت چیست؟

زیرو کلاینت (Zero Client)، کامپیوتر جمع و جوری است که فناوری زیربنای آن، مبتنی بر معماری زیرساخت‌های دسکتاپ مجازی (VDI) است. در VDI، زیرساخت‌ها و مدیریت داده‌ها در خود داده متمرکز می‌شود. با استفاده از این کامپیوتر،‌ شما برای اجرای برنامه‌‌ها روی کلاینت خود، نیاز به نصب یا به‌روزرسانی هیچ نرم افزاری ندارید.

در واقع از آنجایی که زیرو کلاینت ها سیستم عامل ندارند و همه عملکرد آنها به سرور وابسته است؛ بنابراین هر برنامه ای که بر روی سرور وجود داشته باشد، بر اساس سطح دسترسی، روی صفحه نمایشگر کاربران نشان داده می‌شود.

این کامپیوترهای کوچک همچنین قابلیت پردازش ندارند و پردازش آنها بر روی سرور اصلی انجام می‌گیرد. سپس داده‌ها را از سرور دریافت کرده و نمایش می‌دهند. پیکربندی‌ها و به‌روزرسانی‌های این سیستم‌ها از طریق شبکه انجام می‌شود. بنابراین تمام زیروکلاینت های متصل به آن، به‌روزرسانی‌های یکسانی را دریافت کرده و اطلاعات آنها با یکدیگر سازگار است.

تمام چیزی که برای راه اندازی زیروکلاینت نیاز دارید، یک شبکه، یک منبع تغذیه و همینطور سرور یا همان کامپیوتر مادر است. این سیستم با تنظیمات ساده ای پیکربندی شده و برای کاربران آماده استفاده می‌باشد.

دلایل خرید زیرو کلاینت

زیرو کلاینت ها به دلیل مزایای زیادی که دارند، بهترین گزینه برای راه اندازی یا ارتقاء زیرساخت‌های فناوری اطلاعات هستند. برخی از مهم‌ترین دلایل خرید آنها عبارتند از:

کاهش نیازهای سخت افزاری

زیرو کلاینت نسبت به سایر فناوری‌ها، نیازهای سخت افزاری کمتری دارد؛ به همین خاطر، در حال حاضر مدیران زیادی برای بهینه سازی منابع سخت افزاری خود به استفاده از آنها روی آورده اند.

کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری

در زیرو کلاینت، مدیریت، عیب یابی، به‌روزرسانی، ارتقاء سیستم و انتقال داده ها ساده شده است. از آنجایی که همه نرم‌افزارها در سمت سرور میزبانی می‌شوند، مدیران شرکت‌ها می‌توانند به‌روزرسانی‌ها یا سایر فعالیت‌های دیگر را به صورت مرکزی ارائه کنند؛ در نتیجه نیازی به تعمیر و نگهداری هر کدام از کلاینت ها نیست.

کاهش آسیب پذیری امنیتی

از آنجایی که برنامه‌ها و فایل‌ها یا داده ‌ها در سرور ادغام می‌شوند، کنترل، نظارت و حفظ امنیت آنها راحت‌تر است. از این رو خطر کمتری دارایی‌های نرم‌افزاری و داده‌ های شما را تهدید می‌کند.

مقرون به صرفه با کارایی بالا

هزینه‌های خرید و راه اندازی زیروکلاینت ها در مقایسه با سیستم‌های دیگر، بسیار مقرون به صرفه بوده که این یک دلیل مهم برای خرید آنها تلقی می‌شود.

اشغال فضای کمتر

اندازه کوچک دستگاه، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. این دستگاه های کوچک مصرف انرژی زیادی ندارند و صدای کمتری نسبت به دسکتاپ دارند. همچنین در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی، فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند؛ در نتیجه برای شرکت‌هایی با فضای محدود مناسب‌ترند.

سوالاتی که قبل از خرید زیرو کلاینت باید بپرسید

همانطور که به جلو می‌رویم، کامپیوترها کوچکتر شده و کاربران نیز از این نوع محصولات استقبال می‌کنند. امروزه Zero Client به بخش مهمی از دنیای مجازی سازی و محاسبات تبدیل شده است. هنگام در نظر گرفتن زیرو کلاینت به عنوان یک راه حل فناوری اطلاعات، معمولا چند سوال اصلی مطرح می‌شود که در اینجا پاسخ خواهیم داد:

چرا زیرو کلاینت نیاز دارم؟

اگر به یک تجربه عالی و بدون نقص از دسکتاپ مجازی احتیاج دارید، مطمئنا زیرو کلاینت بهترین انتخاب برای شما است. این دستگاه‌ها نسبت به سایر راه حل‌های مجازی سازی مشابه، قابل اطمینان‌تر و ایمن‌تر بوده و همچنین مدیریت آسان‌تری دارند.

زیرو کلاینت، در اصل ساده ترین و امن ترین کلاینت‌ برای کاربران اداری محسوب می‌شود و بیشترین صرفه جویی در هزینه‌های طولانی مدت را برای سازمان‌های مبتنی بر فناوری ارائه می‌دهد.

شما ممکن است به خاطر یکی از دلایل زیر به Zero Client احتیاج داشته باشید:

  • اگر تجربه کاربری با کیفیت بالا می‌خواهید؛
  • اگر هزینه پایینی در نظر گرفته‌اید؛
  • اگر امنیت داده‌ ها برای شما مهم است؛
  • اگر به استقرار سریع زیرساخت فناوری اطلاعات فکر می‌کنید؛
  • اگر به یک سیستم انعطاف پذیر با کارایی بالا برای کاربران نهایی احتیاج دارید

بهترین برند زیرو کلاینت چیست؟

هنگام خرید زیرو کلاینت، با اسامی مختلفی رو به رو می‌شوید که در وهله اول معلوم نیست کدام یک از آنها بهترین برند موجود در بازار است.

با این وجود، طبق آمارهایی که از رضایت مشتریان به دست آمده، محبوب‌ترین برندهای زیرو کلاینت شامل فهرست زیر می‌باشد:

  • زیرو کلاینت‌ HP
  • زیرو کلاینت‌ DELL
  • زیرو کلاینت‌ CENTERM
  • زیرو کلاینت ASUS

خوشبختانه شما می‌توانید تمام برندهای مطرح دستگاه زیرو کلاینت را در وب سایت تین سیس؛ مرکز تخصصی فروش محصولات و لوازم جانبی کامپیوتر پیدا کنید.

قیمت زیرو کلاینت چقدر است؟

یکی از سوالات مهمی که هنگام ارزیابی زیرو کلاینت برای خرید نهایی مطرح می‌شود، قیمت این دستگاه‌ها است. قیمت اکثر این کامپیوترها بر اساس مجموعه ویژگی‌هایی که دارند تعیین می‌شود؛ مانند نوع پروتکل، نوع پشتیبانی از نمایشگر و پورت‌های USB، نوع پردازنده، حافظه رم، برند و غیره.

شما می‌توانید زیروکلاینت های بسیار ساده را با حداقل مبلغ 1 میلیون تومان خریداری کنید اما هر چه قابلیت‌های دستگاه بیشتر می‌شود؛ قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. بنابراین مدیران سازمان‌ها باید هنگام تماشای قیمت محصول، مزایای هر مدل را نیز در نظر بگیرند.

یکی از ملاحظات مهم برای انتخاب زیرو کلاینت، اهداف سازمان در آینده است. شما برای اهداف بلند مدت قطعا به دستگاه‌ قوی‌تری احتیاج دارید که قادر به پشتیبانی از برنامه‌های آینده کسب و کارتان باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که زیروکلاینت به تنهایی کارایی ندارد؛ بلکه برای استفاده از آن، حتما به کامپیوتر، سرور و سایر تجهیزات دیگر مانند صفحه نمایشگر، ماوس و غیره احتیاج دارید. بنابراین به غیر از قیمت زیرو کلاینت، باید هزینه‌های تجهیزات مورد نیاز را هم بررسی کنید.

از کجا زیرو کلاینت بخرم؟

برای خرید این دستگاه‌ها حتما به دنبال نمایندگی های معتبری باشید که محصولات اصل را همراه با گارانتی ارائه می‌دهند. فروشگاه تین سیس، طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های زیرو کلاینت، تین کلاینت ، مینی کامپیوتر و غیره را به فروش می‌رساند.

این دستگاه‌ها از مدل‌های ساده و مقرون به صرفه تا مدل‌های قوی‌تر با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر را شامل می‌شود. به این ترتیب، سازمان‌ها می‌توانند از بین آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. شما می‌توانید قبل از خرید زیروکلاینت، از کارشناسان با تجربه ما در فروشگاه تین سیس مشاوره رایگان دریافت کنید.

سخن پایانی

زیروکلاینت ها باعث بهینه سازی منابع سخت افزاری، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و همینطور بهبود امنیت داده ها می‌شوند. به همین خاطر است که این فناوری اغلب در محیط‌های آموزشی و شرکتی که منابع مالی محدودتری دارند پیاده سازی می‌شود.

تین سیس با آگاهی از آخرین روندهای فناوری، به مشتریان عزیز برای انتخاب بهترین تین کلاینت، مینی کامپیوتر، زیرو کلاینت و سایر تجهیزات کامپیوتری موجود در بازار، مشاوره تخصصی می‌دهد.

در فروشگاه اینترنتی تین سیس، شما می‌توانید به سادگی‌ قیمت‌های متناسب با نیازهای خود را در‌یافت کرده و از سایر تخفیف‌ها و شرایط ویژه فروش ما نیز با خبر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان وارد سایت شوید.

salb-techna