آگهی کسب و کارها

چگونه یک کسب و کار موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

اینستاگرام پر ‌دانلودترین اپلیکیشن جهان است. به همین دلیل، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد و محل مناسبی برای درآمدزایی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر نیز بسیاری از افراد با راه‌ اندازی آنلاین ‌شاپ یا تولید ‌محتوای خلاقانه به ‌دنبال کسب درآمد از این شبکه اجتماعی بوده‌اند. اکنون سوال ایجاد می‌شود که «چگونه یک […]

اینستاگرام پر ‌دانلودترین اپلیکیشن جهان است. به همین دلیل، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد و محل مناسبی برای درآمدزایی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر نیز بسیاری از افراد با راه‌ اندازی آنلاین ‌شاپ یا تولید ‌محتوای خلاقانه به ‌دنبال کسب درآمد از این شبکه اجتماعی بوده‌اند. اکنون سوال ایجاد می‌شود که «چگونه یک کسب و کار موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟»

برای رسیدن به پاسخ این سوال و کسب درآمدهای میلیونی از طریق اینستاگرام باید چند اصل مهم را رعایت کنید. اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید،‌ از صفر تا صد راه‌های داشتن یک کسب ‌و کار موفق در اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

استراتژی محتوا تدوین کنید

قدم اول برای داشتن یک کسب ‌و کار موفق در اینستاگرام، تدوین استراتژی محتوا است. در این استراتژی باید هدف کسب ‌و کار خود را مشخص و سپس شروع به جذب مخاطب کنید. اگر زمان یا اطلاعات کافی برای تدوین استراتژی ندارید،‌ برای مشاوره اینستاگرام از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ولی به طور کلی فروش بیشتر،‌ جذب فالوور و برندسازی از اهداف مهم تدوین استراتژی محتواست.

برای تولید ‌محتوای متنی و‌ ویدیویی یا گذاشتن استوری،‌ برنامه دقیق داشته باشید و از قالب‌های مناسب و جذاب استفاده کنید. در تدوین استراتژی محتوا حتما به درگیر کردن مخاطب نیز توجه کنید. پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌ها،‌ تعامل پیج را بالا می‌برد و باعث جلب اعتماد افراد می‌شود.

محتواهای خلاقانه تولید کنید

خلاقیت در هر عرصه‌ای، به جلب توجه مخاطب کمک می‌کند. با استفاده از محتواهای خلاقانه به ‌راحتی می‌توانید در کسب ‌و کار خود بدرخشید و مخاطبان بیشتری جذب کنید. متن‌های گیرا و کاربردی بنویسید. از عکس‌های باکیفیت و زیبا استفاده کنید و در این مسیر از محتواهای ویدیویی غافل نشوید. چرا که کلید ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام و کسب بازدیدهای میلیونی هستند. خلاق و صبور باشید و در راه رسیدن به هدف عجله نکنید.

تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید

اغلب کسب‌ و کارها برای بیشتر دیده شدن از تبلیغات استفاده می‌کنند. شاید این روش پرهزینه باشد، اما منجر به رشد کسب ‌و کارهای کوچک‌تر می‌شود. بهترین گزینه برای تبلیغات در اینستاگرام، پیج بلاگرها و اینفلوئنسرها است. آنها در ازای دریافت دستمزد،‌ محصول و خدمات صفحه‌های مختلف اینستا را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. این افراد که اغلب فالوورهای میلیونی دارند،‌ در افزایش فروش آنلاین ‌شاپ‌ها بسیار موثر هستند.

برای تبلیغات در اینستاگرام می‌توانید با سایر برندها نیز همکاری کنید. به این صورت که هر دو طرف،‌ محصول و خدمات یکدیگر را در قالب پست یا استوری در پیج به اشتراک بگذارید و تبادل مخاطب کنید.

در اینستاگرام برندسازی کنید

برندسازی یکی از روش‌های غیر‌مستقیم افزایش درآمد است و به دیده شدن کسب ‌و کارها کمک می‌کند. با روش‌های مختلف مانند تقویت بیو پیج، تبلیغات، برگزاری وبینار و استفاده از پست و استوری می‌توانید آگاهی افراد را از برند خود افزایش دهید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

هرچه تعداد مخاطبان بیشتری با نام و هویت برند شما آشنا شوند، فرصت‌های بهتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری خواهید داشت. البته حفظ این مشتری‌ها، رابطه مستقیم با کیفیت خدمات و محصولات برند شما دارد.

از خرید فالوور فیک خودداری کنید

بسیاری از آنلاین ‌شاپ‌ها برای رشد پیج و جلب اعتماد مخاطب، از فالوورهای فیک استفاده می‌کنند، اما خبر ندارند که این کار ضربه بزرگی به کسب‌ و کارشان می‌زند. اینستاگرام، فعالیت پیج‌‌ها را در نظر می‌گیرد و در صورت شناسایی فالوورهای فیک، آن‌ها را حذف یا پیج را مسدود می‌کند. در نتیجه،‌ زحمات شبانه ‌روزی این آنلاین‌ شاپ‌ها در چشم ‌بر هم‌ زدنی هدر می‌رود.

در حقیقت، فالوورهای فیک تاثیری در رشد پیج ندارند. زیرا تعداد لایک‌ها یا بازدیدها را بیشتر نمی‌کنند و مانند روح‌های سرگردان، حضوری خاموش و بی‌فایده دارند، پس به‌ هیچ ‌وجه فالوور فیک خریداری نکنید.

با مخاطب در تعامل باشید

تعامل با مخاطب و مشتری در اینستاگرام و سایر بسترها،‌ حس ارزشمند بودن را به مخاطب القا می‌کند. همواره با فالوورهای پیج در ارتباط باشید و پاسخ کامنت‌ها و دایرکت‌های آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهید. در استوری‌ها، نظرسنجی برگزار کنید و فعالیت مستمر داشته باشید. فراموش نکنید که جلب رضایت مشتری، مهم‌ترین عامل موفقیت یک کسب ‌و کار است.

از همه قابلیت های اینستاگرام استفاده کنید

شبکه اجتماعی اینستاگرام، قابلیت‌های بسیاری در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از این قابلیت‌ها که شامل پست‌های اسلایدی، لایو، پست‌های ویدیویی و استوری هستند، کسب‌وکار خود را بهبود بخشید. بارگذاری عکس از زاویه‌های مختلف محصول،‌ ویدیوی توضیح درباره محصولات و خدمات،‌ استوری‌های تعاملی و ریلزهای خلاقانه، به موفقیت بیشتر کسب‌ و کار آنلاین شما کمک بزرگی می‌کنند.

عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید

اگر اکانت اینستاگرام خود را به فرمت بیزینسی تغییر دهید، امکان استفاده از قابلیت Instagram Insights را خواهید داشت. با این قابلیت،‌ عملکرد پست‌ها و بازخورد کاربران را تجزیه و تحلیل کنید و به شناخت بهتری از مخاطب برسید. اطلاعات موجود در Instagram Insights به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوایی کاربردی‌تری تدوین کنید. در مجموع می‌توان گفت که تحلیل داده‌های Instagram Insights در رشد پیج‌های کاری بسیار موثر است و کسب‌وکارها را یک قدم به موفقیت و کسب درآمد بالا، نزدیک‌تر می‌کند.

کلام آخر

در مقاله «چگونه یک کسب و کار موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟» به تعدادی از راهکارهای موثر برای رشد کسب‌وکارهای آنلاین اشاره کردیم. با رعایت این موارد می‌توانید به ‌تدریج شاهد افزایش فروش محصولات و خدمات خود باشید. البته، موفقیت یک ‌شبه به دست نمی‌آید و برای رسیدن به آن باید صبر و استمرار به‌ خرج دهید.

اگر زمان کافی یا تخصص لازم برای تولید محتوا در اینستاگرام را ندارید، حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. مشاوره کسب و کار، تبلیغات، تولید محتوای متنی و ویدیویی و ساخت تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام،‌ از جمله کارهایی است که در بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معتبر انجام می‌شود. مطمئن باشید که با ایجاد تغییرات کوچک در کسب ‌و کار خود به دستاوردهای بزرگی دست پیدا خواهید کرد.

salb-techna