آگهی کسب و کارها

15 روش جذاب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی از تخصص صدها معلم زبان وب‌سایت نیمکت بهره‌مند شوید و طی مدت کوتاهی راحت و روان صحبت کنید.

مکالمه یکی از بخش‌های مهم یادگیری هر زبانی ازجمله زبان انگلیسی است. با استفاده از مهارت مکالمه می‌توان با مردم آن کشور ارتباط برقرار کرد. بسیاری افراد ممکن است باوجوداینکه در سایر بخش‌های یادگیری زبان انگلیسی مهارت نسبتاً خوبی داشته باشند اما در بخش مکالمه همواره چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند اما مکالمه زبان را می‌توان با روش‌های مختلفی تقویت کرد.

15 روش جذاب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

راهکار‌های ثابت شده علمی برای تقویت مکالمه

بسیاری از افراد برای یادگیری زبان انگلیسی به کلاس‌ می‌روند و برخی از افراد نیز از روش‌های خودآموز استفاده می‌کنند. در صورت انتخاب هر یک از این روش‌ها شما باید علاوه بر استفاده از کتاب‌ و منابع، از روش‌های دیگری نیز برای تسلط بر مهارت‌های چهارگانه مخصوصاً مکالمه استفاده کنید. مهم‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از موارد زیر:

1- هدف‌گذاری کردن

از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی این است که هدف خود را از یادگیری مکالمه مشخص کنید. قصد شما از تقویت مکالمه دلایل تحصیلی و شغلی است یا صرفاً پیدا کردن دوست یا سفر به آن کشور؟

2- فکر کردن به زبان انگلیسی

یکی از اولین مشکلات زبان‌آموزان در مکالمه، فکر کردن به فارسی و سپس ترجمه آن به انگلیسی است. در قدم اول باید در ذهن خود نیز انگلیسی فکر کنید تا زمان صحبت کردن مجبور به ترجمه نشوید.

3- انگلیسی صحبت کردن با خود

همیشه منتظر یک پارتنر برای مکالمه انگلیسی نباشید. با خودتان در تنهایی با صدای بلند در حین انجام کارهای روزمره انگلیسی صحبت کنید. همچنین می‌توانید جلوی آینه بایستید و صحبت کنید. این کار به تقویت مهارت مکالمه شما کمک زیادی می‌کند.

4- تمرکز روی روان صحبت کردن نه قواعد

در زمان صحبت کردن سعی کنید راحت باشید و مدام به قواعد دستوری زبان انگلیسی یا همان گرامر فکر نکنید. این کار علاوه بر اینکه شما را سردرگم می‌کند, باعث می‌شود بیشتر مکث کنید و اعتماد به نفستان کاهش پیدا کند.

5- ضبط صدا هنگام صحبت کردن

صحبت کنید و هم‌زمان صدای خود را ضبط کنید و بعد به آن گوش دهید. این کار باعث می‌شود بتوانید ایرادات و اشتباهات خود را متوجه شوید.

6- تماشای فیلم و سریال

حتماً بارها شنیده‌اید که برای تقویت زبان انگلیسی باید فیلم و سریال ببینید. تماشای فیلم و سریال با زیرنویس انگلیسی باعث می‌شود شما با لغات، اصطلاحات و لهجه اصیل انگلیسی بیشتر آشنا شوید و ناخودآگاه در صحبت کردن از آن‌ها تقلید کنید.

7- گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی

از گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی غافل نشوید. از آنجایی که گوش دادن به موزیک کاری لذت‌بخش نیز است بهتر کمک می‌کند تا واژگان در ذهن شما تثبیت شوند. هم‌زمان با گوش دادن به آهنگ سعی کنید با آن همراهی کنید. پیدا کردن یک خواننده خوب که شما نیز به آن علاقه داشته باشید، بسیار کمک‌کننده است.

8- استفاده از تکنولوژی

امروز با گسترش تکنولوژی ابزارهای زیادی هستند که می‌توانید از آن برای تقویت مکالمه استفاده کنید. برای مثال اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به‌منظور پیدا کردن پارتنر زبان طراحی شده‌اند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید با مردمان بومی انگلیسی صحبت کنید و مکالمه خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید از تکنولوژی هوش مصنوعی که این روزها بازار آن داغ است کمک بگیرید. علاوه بر این‌ها در اپلیکیشن‌های پادکست می‌توانید به پادکست‌های انگلیسی گوش دهید تا مهارت شنیدن خود را نیز بهبود ببخشید.

9- تمرکز روی یادگیری عبارات و نه کلمات

برای بسیاری از زبان‌آموزان این اتفاق می‌افتد که کلمات زیادی بلدند اما نمی‌توانند آن‌ها را کنار هم قرار دارند و به یک عبارت قابل‌فهم تبدیل کنند. بنابراین بر روی یادگیری جمله‌ها تمرکز کنید و نه صرفاً کلمه‌ها. همچنین سعی کنید مترادف‌های یک جمله را پیدا کنید و تکرار کنید برای  مثال، بومیان کشورهای انگلیسی به‌جای “?how do you feel today” از عباراتی مثل “how’re you doing” یا “?what’s up” استفاده می‌کنند.

10- گسترش دامنه لغات

درست است که برای یادگیری زبان بهتر است روی جمله‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید اما نباید هم فراموش کنید که هر جمله از کلمات تشکیل می‌شود. برای ساختن جمله‌ها باید دایره واژگان خود را نیز گسترش دهید. توجه داشته باشید که هر کلمه را در جمله یاد بگیرید تا در ذهنتان تثبیت شود.

11- کتاب انگلیسی بخوانید

کتاب‌های زبان اصلی متناسب با سطح خودتان را پیدا کنید و آن‌ها را با صدای بلند بخوانید. این کار کمک می‌کند جملات در ذهن شما بنشیند و در زمان صحبت کردن به شما کمک کنند.

12- تعریف کردن داستان به زبان انگلیسی

یک داستان را انتخاب کنید و آن را به زبان انگلیسی برای کسی تعریف کنید. این داستان می‌تواند حتی داستان شخصی زندگی شما باشد. این کار باعث پیشرفت شما در صحبت کردن می‌شود.

13- انگلیسی صحبت کردن در جمع

یکی دیگر از راه‌هایی که به مکالمه کمک می‌کند، صحبت کردن در جمع به زبان انگلیسی است. برای بسیاری از زبان‌آموزان این کار بسیار سخت است اما باید این کار را بکنید. در بسیاری از آموزشگاه‌ها دورهمی‌هایی برای مکالمه زبان تشکیل می‌شود که اصطلاحاً به آن free discussion می‌گویند.

در جمع صحبت کردن

14- پیدا کردن روش مناسب با خود

هرکسی ویژگی‌های شخصیتی و علایق مختلفی دارد. در بین تمام ‌راه‌های تقویت مکالمه مانند پادکست، موسیقی، فیلم، کتاب، پارتنر زبان و… بگردید و روشی که خودتان با آن راحت‌تر هستید انتخاب کنید. در یادگیری زبان بسیار مهم است که به کاری که می‌کنید علاقه داشته باشید.

15- تمرین منظم

زبان انگلیسی زود فراموش می‌شود. بنابراین مهم است که به‌صورت پیوسته و منظم تمرین داشته باشید. برای این کار نیاز نیست حتماً برنامه سنگینی بریزید که پایبندی به آن سخت باشد، بلکه بهتر است یک برنامه کوتاه روزانه بگذارید اما به آن وفادار باشید.

وبسایت آموزشی زبان نیمکت

برای یادگیری زبان انگلیسی یا تقویت اختصاصی هر یک از بخش‌های آن مانند مکالمه می‌توانید از کلاس‌های آنلاین استفاده کنید. یکی از سایت های آموزش آنلاین زبان، وب سایت نیمکت (https://nimkat.org) است. نیمکت با داشتن صدها معلم در آموزش بیش از 10 زبان زنده دنیا همراه شماست.

از مهم‌ترین مزایا نیمکت عبارت‌اند از:

  • بهره‌مندی از طیف وسیعی از استادان زبان باتجربه
  • پوشش آموزش تعدادی زیادی از زبان‌های زنده دنیا
  • یک جلسه آزمایشی رایگان
  • پشتیبانی 24 ساعته

اگر به هر دلیلی در منطقه زندگی خود به استادان آموزش زبان باتجربه و مجرب دسترسی ندارید می‌توانید از این بستر آنلاین یادگیری زبان دوم خود را شروع کنید، تنها کافی است به لینک nimkat.org مراجعه کنید و در رشته مورد‌نظر معلم خود را انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در یادگیری هر زبانی مکالمه است که کمک می‌کند شما با مردم کشور مقصد بتوانید صحبت کنید بنابراین تقویت آن بسیار مهم است. با استفاده از راهکارهای این مقاله و همراهی استادان نیمکت می‌توانید در عرض مدت کوتاهی به‌صورت روان و راحت به زبان انگلیسی صحبت کنید.

salb-techna