آموزش آسان تبدیل ارز USDT (تتر) در تراست ولت

یکی از ساده‌ترین، امن‌ترین و بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، تراست ولت است. این کیف پول با داشتن امکانات متنوع، قابلیت‌های گسترده و خدمات عالی، توانست در مدت زمان کوتاهی توجه اغلب تریدرها و سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک را به خود جلب کند. این کیف پول امکان تبدیل ارزها به یکدیگر را فراهم می‌کند و […]

یکی از ساده‌ترین، امن‌ترین و بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، تراست ولت است. این کیف پول با داشتن امکانات متنوع، قابلیت‌های گسترده و خدمات عالی، توانست در مدت زمان کوتاهی توجه اغلب تریدرها و سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک را به خود جلب کند. این کیف پول امکان تبدیل ارزها به یکدیگر را فراهم می‌کند و اگر شما هم با خرید تتر یا فروش آن، بخشی از سرمایه خود را به کریپتوکارنسی‌ تبدیل کرده‌اید، باید روش استفاده از این کیف پول را یاد بگیرید.

آموزش آسان تبدیل ارز USDT (تتر) در تراست ولتحالا اگر دقیقا نمی‌دانید نحوه تبدیل تتر به دیگر ارزها در تراست ولت چگونه است و از آن مهم‌تر این‌که چرا اغلب تریدرهای ایرانی بخشی از سرمایه‌شان را به تتر تبدیل کرده‌اند، همراه ما باشید تا جزئیات کامل این موارد را به شما هم بگوییم!

تتر چیست؟

در مقاله تبدیل ارز به تتر در تراست ولت اشاره شد، ارزهای دیجیتال مختلف با وجود تمام مزایای بی‌نظیر خود هم‌چون غیر متمرکز بودن، سرعت انتقال وجه، امنیت و…، یک عیب بزرگ نیز دارند. نوسان قیمت این ارزها، فرآیند سرمایه‌گذاری در این بازار را به یک کار پرریسک تبدیل کرده است و به همین دلیل، اغلب افراد از ورود به این دنیا می‌ترسند.

در چنین شرایطی بود که نسل تازه‌ای از کریپتوکارنسی‌ها با دسته‌بندی تازه‌ای یعنی استیبل کوین، وارد بازار شدند. استیبل کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت‌شان به یک سرمایه باارزش دیگر مثل طلا یا دیگر ارزهای فیات مثل دلار، یورو و…، وابسته است. برای مثال، قیمت هر توکن از یک استیبل کوین، همیشه برابر با میزان مشخصی طلا یا یک عدد یورو یا دلار است. در میان انواع استیبل کوین‌ها، تتر با نام اختصاری USDT، در حال حاضر توانسته به این هدف خود پایبند بماند و هر یک عدد تتر، معادل یک دلار باشد.

این معادل‌بودن قیمت دلار و تتر با یکدیگر، مهم‌ترین مزیت این رمزارز بوده و دلیل محبوبیت و رواج آن است. در ایران، اغلب افرادی که ترجیح می‌دهند بخشی از سرمایه خود را به رمزارزها اختصاص دهند، اما از تغییر قیمت شدید کریپتوکارنسی‌ها هراس دارند، با خرید میزان مشخصی تتر، ارزش سرمایه خود را همیشه در یک بازه مشخص حفظ می‌کنند.

حالا و با این شرایط، اگر شما هم از کیف پول تراست ولت استفاده می‌کنید و قصد دارید بخشی از رمزارزهای خود را از تتر به دیگر کریپتوکارنسی‌ها یا از دیگر ارزهای دیجیتال به تتر تبدیل کنید، دو راه اصلی در پیش رو دارید. در ادامه، به بررسی هر کدام از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

تبدیل تتر به دیگر ارزها از طریق Swap

تبدیل تتر به دیگر ارزها از طریق Swap

اولین روش برای تبدیل رمزارزها به یکدیگر از طریق کیف پول تراست ولت، بخش Swap است. در این بخش، شما به انواع بلاک‌چین‌های اصلی و معتبر جهان دسترسی دارید و بدون پرداخت کارمزد، به‌سادگی می‌توانید خرید یا فروش تتر و دیگر رمزارزها را انجام دهید. ناگفته نماند که عدم پرداخت کارمزد در روش Swap، تنها بخشی از کار است و تراست ولت در این بخش از شما هیچ پولی نمی‌گیرد. در این حالت اما، شما هم‌چنان باید مبلغی جزئی را به‌عنوان کارمزد شبکه بلاک‌چین، بپردازید. برای تبدیل رمزارزها به تتر در این روش، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • وارد کیف پول تراست ولت شده و از میان گزینه‌های موجود، Swap را برگزینید.

  • در صفحه جدید، چند کادر وجود دارند. در اولین کادر، تتر با نام اختصاری USDT یا رمزارزی را انتخاب کنید که قصد تبدیل آن به دیگر رمزارزها را دارید.

  • در کادر دوم، ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که قصد دارید رمزارز اولیه خود را به آن تبدیل کنید.

  • کادر سوم به مبلغ تراکنش شما تعلق دارد. این بخش را می‌توانید با یک عدد مشخص مثلا 200 توکن از رمزارز یا با درصد، پر کنید. نوشتن درصد به این معنا است که شما قصد دارید همان قدر درصد از دارایی خود را به دیگر رمزارزها تبدیل نمایید.

  • پس از تکمیل این کادرها، گزینه Swap Preview را انتخاب کرده و جزئیات تراکنش خود را بررسی کنید.

  • با انتخاب این دکمه، صفحه جدیدی در مقابل شما ظاهر می‌شود که همه اطلاعات مهم تبدیل رمزارزهای شما در آن درج شده است. همه جزئیات را دو یا سه بار، با دقت و بدون عجله، چک کنید.

  • در صورت صحیح بودن همه اطلاعات، گزینه Confirm Swap را انتخاب نمایید.

  • تبدیل ارز شما در تراست ولت از طریق Swap به همین سادگی انجام خواهد شد!

این روش، تنها متد تبدیل ارزها در تراست ولت نیست و در صورت تمایل می‌توانید از روش دوم هم استفاده کنید که در بخش بعدی به بررسی آن می‌پردازیم.

تبدیل تتر به دیگر رمزارزها با DApp

تبدیل تتر به دیگر رمزارزها با DApp

تراست ولت با فراهم‌کردن فضای استفاده از انواع اپ‌های غیر متمرکز در بخش مرورگر، امکان تبدیل رمزارزها به یکدیگر را برای کاربران خود فراهم کرده است. انواع پروژه‌های تبدیل رمزارزها در تراست ولت وجود دارند که سه پروژه معتبر و مشهور آن شامل یونی سواپ، پنکیک سواپ و سوشی سواپ هستند. اغلب این پروژه‌ها، کاربرد و فضای مشابهی دارند و در صورت یادگیری نحوه کار یکی از این پروژه‌ها، به‌سادگی می‌توانید از دیگر پروژه‌های موجود هم استفاده کنید. در این بخش قصد بررسی پنکیک سواپ را داریم. برای خرید تتر، فروش آن یا تبدیل انواع رمزارزها از طریق پنکیک سواپ، تنها کافی است که گام‌های زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • وارد تراست ولت شده و منوی Discover را انتخاب نمایید.

  • در بخش DeFi، انواع پروژه‌ها را جست‌وجو کرده و گزینه PancakeSwap را بیابید.

  • گزینه Connect را انتخاب کنید. سپس از میان انواع کیف پول‌های ظاهر شده در مقابل شما، Trust Wallet را برگزینید.

  • در کادر اول و در بخش From، رمزارزی را که قصد دارید به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل شود، انتخاب کنید.

  • در بخش دوم، تتر یا دیگر رمزارزی را برگزینید که قصد دارید ارز اولیه خود را به آن تبدیل کنید.

  • در صورتی که برای اولین بار از پنکیک سواپ استفاده می‌کنید، باید مبلغ مشخصی را به‌عنوان کارمزد بپردازید. بنابراین در اولین فرآیند تبدیل رمزارزها، ابتدا Enable TWT را برگزینید.

  • در صفحه جدید، گزینه Approve را انتخاب کنید تا دسترسی پنکیک سواپ فعال شود.

  • بعد از کسر شدن کارمزد، به صفحه قبل منتقل می‌شوید. حالا فقط باید Swap را انتخاب نمایید.

  • با انتخاب این گزینه، اطلاعات کامل تراکنش شما با همه جزئیات آن، ظاهر می‌شود. تمام جزئیات را به‌دقت و چند بار بررسی کنید. در صورتی که همه جزئیات کامل و دقیق بودند، گزینه Confirm Swap را انتخاب کنید.

  • با تایید شدن تراکنش، تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت شما رخ می‌دهد.

استفاده از کیف پول تراست و تبدیل ارزها با کمک آن

خرید و فروش تتر و دیگر رمزارزها در تراست ولت بسیار ساده و راحت است. اگر قصد ذخیره سرمایه خود به تتر یا دیگر رمزارزها را دارید، به‌سادگی و از طریق دو روش سواپ یا پروژه‌های DApp، می‌توانید این فرآیند را پشت سر بگذارید. خرید تتر یا دیگر رمزارزها در تراست ولت و تبدیل آن‌ها به یکدیگر، ساده‌ترین روش برای حفظ ارزش سرمایه شما است.