تبدیل ارز به تتر در تراست ولت را چگونه انجام بدهیم؟

نگهداری از ارزهای دیجیتال در یک کیف پول امن و معتبر، اولین گام برای محافظت از سرمایه است. اگر شما هم در میان ده‌ها گزینه، تراست ولت را انتخاب کرده‌اید، باید به جزئیات کار با این کیف پول نیز آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان در این کیف پول انجام داد، تبدیل ارزها […]

نگهداری از ارزهای دیجیتال در یک کیف پول امن و معتبر، اولین گام برای محافظت از سرمایه است. اگر شما هم در میان ده‌ها گزینه، تراست ولت را انتخاب کرده‌اید، باید به جزئیات کار با این کیف پول نیز آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان در این کیف پول انجام داد، تبدیل ارزها به یکدیگر است. برای ما کاربران ایرانی، تبدیل ارزهای مختلف به تتر، اهمیت زیادی دارد. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که چرا خرید تتر و نگهداری سرمایه خود در قالب این رمزارز اهمیت دارد، همراه ما باشید تا پس از بررسی دلیل این کار، نحوه تبدیل ارزها به تتر در تراست ولت را با یکدیگر مرور کنیم.

تبدیل ارز به تتر در تراست ولت

تتر و حفظ سرمایه با آن

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خرید ارزهای دیجیتال متنوع را با اما و اگرهای فراوان همراه می‌کند، نوسان بسیار زیاد قیمت آن‌ها است. با این‌که افزایش ناگهانی قیمت می‌تواند به سود بسیار خوب و سریع منجر شود، اما کاهش قیمت ناگهانی نیز روی دیگر سکه سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

به همین خاطر در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتالی خاصی به دنیا معرفی شدند که استیبل کوین نام گرفتند. استیبل کوین‌ها بر خلاف دیگر رمزارزها، قیمت مشخصی بر اساس ارزش یک سرمایه خاص مثل طلا یا فیات‌های مهم دنیا مثل یورو، یوان، فرانک و البته دلار دارند. در این میان، ارز دیجیتال تتر با حفظ جایگاه خود در طی سال‌ها حضور در بازار، یکی از معتبرترین استیبل کوین‌های دنیا است. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال مدعی هستند که با خرید هر یک تتر، یک دلار آمریکا یا سرمایه‌ای معادل آن، به‌عنوان پشتوانه برای این رمزارز، خریداری می‌شود.

بنابراین همیشه با خرید تتر، شما سرمایه‌ای معادل دلار آمریکا دارید. بدین شکل، با خیال راحت می‌توانید سرمایه خود را با خرید تتر یا همان USDT به شکل رمزارزها نگهداری کرده و از ثابت ماندن ارزش سرمایه خود، اطمینان داشته باشید. چرا که قیمت تتر به عنوان یک استیبل کوین معادل تقریبی قیمت دلار است.

برای حفظ سرمایه‌تان به شکل تتر، پس از ساخت یک حساب کاربری در تراست ولت و خرید دیگر رمزارزها، فقط کافی است که بخشی از کریپتوکارنسی خود را به تتر تبدیل کنید. انجام این کار نیز بسیار راحت بوده و تنها در طی چند مرحله انجام می‌شود. در بخش بعدی، به بررسی دقیق مراحل انجام این کار خواهیم پرداخت.

استفاده از Swap برای تبدیل ارز به تتر

استفاده از Swap برای تبدیل ارز به تتر

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تبدیل ارزهای مختلف به تتر، استفاده از بخش Swap است. قسمت سواپ از انواع شبکه‌های مهم و معتبر بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند و بدون اخذ کارمزد، یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای خرید و فروش تتر یا تبدیل آن به دیگر رمزارزها است. البته به خاطر داشته باشید که در هنگام استفاده از بخش Swap، باید کارمزد شبکه مورد استفاده خود را بپردازید. حالا و پس از این توضیحات کوتاه، اجازه دهید که نحوه تبدیل ارزهای مختلف به تتر را با هم بررسی کنیم:

  • در کیف پول تراست ولت، گزینه Swap را انتخاب کنید.

  • در کادر بالا، رمزارزی را انتخاب کنید که قصد دارید آن را به تتر تبدیل کنید.

  • در کادر دوم، گزینه USDT را انتخاب نمایید.

  • در کادر سوم، مقدار ارزی را تایپ کنید که می‌خواهید آن را به تتر تبدیل کنید. علاوه بر تایپ عدد، می‌توانید از درصد هم استفاده کنید. مثلا 50 درصد از دارایی بیت کوین خود را به تتر تبدیل کنید.

  • دکمه Swap Preview را انتخاب کرده و جزئیات تبدیل ارز به تتر را به‌صورت دقیق چک کنید.

  • با انتخاب این گزینه، اطلاعات کامل تراکنش شامل میزان و نوع ارز اولیه و ثانویه (تتر)، جزئیات تراکنش مثل آدرس کیف پول، کارمزد شبکه و…، ظاهر می‌شود.

  • پس از بررسی همه این موارد و درست بودن همه جزئیات، گزینه Confirm Swap را انتخاب نمایید.

  • به همین سادگی، ارز دیجیتال اولیه شما به تتر تبدیل خواهد شد!

در ایران و با توجه به نوسان شدید قیمت‌ها، خرید تتر یا تبدیل بخشی از ارزهای دیجیتالی به تتر، یکی از بهترین راه‌های حفظ ارزش بخشی از سرمایه است. ناگفته نماند که این مطلب، تنها برای افزایش اطلاعات عمومی و پایه شما است و برای تصمیم‌گیری نهایی برای خرید و فروش ارزهای خود، حتما باید با متخصصان این حوزه، مشورت کنید.

استفاده از DApp برای تبدیل ارزها به تتر

استفاده از DApp برای تبدیل ارزها به تتر

علاوه بر بخش Swap، برای تبدیل انواع ارز دیجیتال به تتر، می‌توانید از بخش مرورگر DApp، پروژه‌های مختلف تبدیل ارز دیجیتال‌ها به یکدیگر را بررسی کرده و یکی از آن‌ها را برگزینید. در حال حاضر، سه پروژه سوشی سواپ، یونی سواپ و پنکیک سواپ، پروژه‌های محبوب و معتبر DeFi هستند. با استفاده از این پروژه‌ها، امکان تبدیل ارزها به یکدیگر برای همه فراهم شده است. اغلب پروژه‌های DeFi مشابه بوده و پس از استفاده از یکی از آن‌ها، روش کار با بقیه را هم فرا خواهید گرفت. برای تبدیل یک ارز دیجیتال به تتر از طریق پنکیک سواپ، تنها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در تراست ولت، منوی Discover را انتخاب کنید.

  • در بخش DeFi، اپلیکیشن PancakeSwap را یافته و آن را برگزینید.

  • گزینه Connect را انتخاب کرده و از لیست کیف پول‌های ظاهر شده، Trust Wallet را انتخاب کنید.

  • در قسمت From، رمزارزی را انتخاب کنید که قصد دارید آن را به تتر تبدیل نمایید. مقداری که قصد تبدیل آن را دارید، در همین بخش تعیین کنید.

  • در قسمت To، تتر را انتخاب کنید. ناگفته پیدا است که اگر قصد تبدیل به رمزارز دیگری به جز تتر دارید، در این بخش باید آن ارز دیجیتال را تعیین نمایید.

  • در صورتی که برای اولین بار قصد استفاده از پنکیک سواپ را دارید، باید مبلغی بابت کارمزد بپردازید. به همین دلیل در این بخش ابتدا باید روی Enable TWT کلیک کنید.

  • پس از آن، در صفحه جدید ظاهر شده، گزینه Approve را انتخاب کرده تا پنکیک سواپ به کیف شما دسترسی داشته باشد.

  • پس از انتخاب گزینه Approve و کسر کارمزد، به صفحه قبل منتقل شده و باید گزینه Swap را انتخاب کنید.

  • یک پنجره برای شما باز می‌شود که اطلاعات کامل تراکنش شما در آن درج شده است. تمام بخش‌ها را به‌دقت بررسی کنید و در صورت اطمینان از صحت همه بخش‌ها، Confirm Swap را برگزینید.

  • پس از تایید تراکنش، در حساب تراست ولت شما میزان ارز تبدیل شده به تتر ظاهر می‌شود.

تبدیل سرمایه خود به تتر برای حفظ ارزش آن

در صورتی که قصد دارید بخشی از سرمایه خود را به شکل ارز دیجیتال و معادل دلار آمریکا پس‌انداز کنید، امکان تبدیل ارزهای دیجیتالی مختلف به تتر برای شما وجود دارد. اگر کیف پول تراست ولت دارید، به‌سادگی و با استفاده از دو روش Swap یا پروژه‌های DeFi، می‌توانید این کار را انجام دهید. خرید تتر را به‌صورت مستقیم انجام داده یا با تبدیل ارزهای دیگر به تتر، بدون نیاز به فروش تتر یا دیگر رمزارزهای خود، بخشی از سرمایه‌تان را به شکل امن، در تراست ولت‌تان نگهداری کنید!