هوش مصنوعی می تواند سن زیستی افراد را مشخص کند

محققان طی روشی جدید با کمک نمونه های جمع آوری شده از داخل گونه آزمایش هایی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه دادند که با کمک آنها می توان سن زیستی افراد را مشخص کرد. به گفته آنان با کمکی روش می توان سرعت افزایش سن را کاهش داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

محققان طی روشی جدید با کمک نمونه های جمع آوری شده از داخل گونه آزمایش هایی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه دادند که با کمک آنها می توان سن زیستی افراد را مشخص کرد. به گفته آنان با کمکی روش می توان سرعت افزایش سن را کاهش داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشهای جدید که بر مبنای هوش مصنوعی توسعه یافته اند قادرند سرعت زوال اندام ها و سلول ها را مشخص کنند و بدین ترتیب سن زیستی نیز مشخص خواهد شد.

با جمع آوری نمونه های مربوط به خون، ادرار یا نمونه سواپ از داخل گونه می توان اپی ژنوم را برای خواندن کد DNA تجزیه و تحلیل کرد.

شرکت تالی هلث اخیراً پژوهشی را در این زمینه به مدت ۱۳ سال انجام داده است. پژوهش های انجام شده توسط این شرکت نشان می دهد با نظارت بر تغییرات اپی ژنیک در طول زمان میتوان آن را به طور ایمن در موش‌ها معکوس کرد بدین ترتیب عملکرد بافت ها نیز بهبود خواهد یافت محققان امیدوارند از این شیوه برای انسان ها نیز استفاده کنند.

دکتر دیوید سینکلر، زیست شناس و از مدیران مرکز تحقیقات زیست شناسی پیری در دانشکده هاروارد و از بنیانگذاران شرکت تالی هلث در این مورد می‌گوید: در حال حاضر تنها DNA پیش بینی کننده طول عمر انسان نیست. در واقع ژنتیک کمتر از ۱۰ درصد در تعیین طول عمر ما تاثیر دارد. حدود ۹۰ درصد بقیه به انتخاب های روزمره و محیط مربوط است. در آینده نیز بسیاری از پژوهش ها در رابطه با گسترش دامنه سلامت انسان ها خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال