هوش مصنوعی می تواند به پهپادها کمک کند تا در فضاهای ناشناخته مسیریابی کنند

محققان در موسسه فناوری کالیفرنیا با استفاده از هوش مصنوعی توانسته‌اند فناوری جدیدی را ابداع کنند که در آن به پهپادها برای مسیریابی در فضاهای شلوغ و ناشناخته کمک خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، دلیل اصلی استفاده از پهپادهای بدون سرنشین حرکت آنها در فضایی است […]

محققان در موسسه فناوری کالیفرنیا با استفاده از هوش مصنوعی توانسته‌اند فناوری جدیدی را ابداع کنند که در آن به پهپادها برای مسیریابی در فضاهای شلوغ و ناشناخته کمک خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، دلیل اصلی استفاده از پهپادهای بدون سرنشین حرکت آنها در فضایی است که هواپیماهای رباتیک و با خلبان بدون برخورد به دیگران نمی‌توانند در آن پرواز کنند.

مهندسین موسسه فناوری کلتک-Caltech توانستند با کمک هوش مصنوعی روشی را برای پرواز پهپادهای بدون سرنشین در مناطق ناشناخته پیدا کنند. این الگوریتم یادگیری ماشینی به نام GLAS پهپادها را قادر می سازد تا بدون نقشه مسیریابی کنند. این سیستم به هر دستگاه پهپاد آموزش می دهد تا در فضای پر ازدحام بتوانند با هماهنگی حرکت کند. در این روش یک کنترل کننده ردیابی به نام Neural-Swarm به پهپادها اضافه شده تا بتوانند تعامل های آیرودینامیکی را کنترل کنند.

محققان می گویند این سیستم می تواند برای پهپادهای جستجوگر و امداد و نجات بسیار مناسب بوده و برای خودروهای خودران در ترافیک و تصادف ها کاربردی باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال