هوش مصنوعی می‌تواند در مطالعه خورشید و لکه‌های خورشیدی به دانشمندان کمک کند

محققان دانشگاه گراتس از اتریش و موسسه علم و فناوری اسکولتک در روسیه با همکاری یکدیگر از هوش مصنوعی برای مطالعه خورشید و میدان مغناطیسی موجود در جو فوقانی آن بهره گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود مطالعه فراوان دانشمندان در این حوزه هنوز میدان‌های مغناطیسی و نحوه شکل‌گیری آنها […]

محققان دانشگاه گراتس از اتریش و موسسه علم و فناوری اسکولتک در روسیه با همکاری یکدیگر از هوش مصنوعی برای مطالعه خورشید و میدان مغناطیسی موجود در جو فوقانی آن بهره گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود مطالعه فراوان دانشمندان در این حوزه هنوز میدان‌های مغناطیسی و نحوه شکل‌گیری آنها برای دانشمندان ناشناخته مانده است. اطلاعات دانشمندان در مورد شکل‌گیری لکه‌های خورشیدی نیز به همین منوال بسیار محدود است. در اثر رویدادهایی مانند شعله ور شدن یا پرتاب جرم ناجی مقدار زیادی تابش الکترومغناطیسی از خورشید جدا شده و باعث ایجاد تغییراتی در اتمسفر فضای اطراف خورشید می‌شوند. پیش بینی اتمسفر موجود در فضا می‌تواند در آینده با بقای انسان در فضای خارج از جو زمین مرتبط باشد. در حال حاضر دانشمندان تنها امکان مشاهده سطح این میدان‌های مغناطیسی خورشیدی را دارند. هوش مصنوعی می‌تواند با سرعت بخشیدن به تحقیقات مختلف به دانشمندان کمک کند.

محققان گراتس و اسکولتک با استفاده از داده‌های فیزیکی یک شبکه عصبی را توسعه دادند. با این کار محققان توانستند بین پدیده‌های مشاهده شده و پدیده‌های فیزیکی زیربنایی در خورشید درک جامعی را به دست آورند. سیستم محاسباتی این تیم تحقیقاتی توانست انرژی مغناطیسی آزاد شده در قسمت تاج خورشید را به درستی محاسبه کند. مشاهده اشعه فرابنفش نیز این روش تحقیقاتی را مورد تایید قرار داده است. محققان در نهایت موفق به مشاهده کاهش انرژی آزاد شده در این مناطق شدند. آنها احتمال می‌دهند پس از یک فوران خورشیدی چنین نتایجی حاصل شده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال