هوش مصنوعی می‌تواند سرماخوردگی را از روی صدای فرد تشخیص دهد

محققان از هوش مصنوعی برای تشخیص سرماخوردگی با کمک صدای فرد استفاده کردند. به گفته محققان در صورت استفاده از این روش نیاز به مراجعه حضوری بیماران کاهش می یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در روشی جدید از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری کمک گرفتند. طبق گزارش های منتشر شده همزمان […]

محققان از هوش مصنوعی برای تشخیص سرماخوردگی با کمک صدای فرد استفاده کردند. به گفته محققان در صورت استفاده از این روش نیاز به مراجعه حضوری بیماران کاهش می یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در روشی جدید از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری کمک گرفتند. طبق گزارش های منتشر شده همزمان با استفاده گسترده از هوش مصنوعی و نگرانی ها در مورد خطر جایگزینی برخی مشاغل توسط این فناوری، این فناوری کاربردهای زیادی نیز می تواند داشته باشد. محققانی از موسسه ملی هند با بررسی صدای ۶۳۰ نفر از افرادی که ۱۱۱ نفر از آنها دچار سرماخوردگی بودند، یک الگوی صوتی ایجاد کردند. در این مطالعه ریتم های صوتی در حرف زدن انسان شناسایی شد. این ریتم ها دارای هارمونیک هایی هستند که شدت آنها در زمان افزایش فرکانس، کاهش می یابد. در زمان سرماخوردگی این الگوی منظم دچار تغییرات میشود.

محققان این اجزای صوتی بدست آمده در این مطالعه را به الگوریتم های ماشینی تبدیل کردند. بدین ترتیب محققان موفق شدند تفاوت هارمونیک را در بین افراد تشخیص دهند. در نهایت محققان متوجه شدند با این روش تا ۷۰ درصد افراد بیمار به درستی شناسایی خواهند شد. بنظر محققان با کمک این روش می توان علاوه بر صرفه جویی در زمان، هزینه را نیز کاهش داد. همچنین از سرایت بیماری به دیگر افراد نیز جلوگیری خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال