ربات گفتگوگر هوش مصنوعی به جراحان در حین عمل مشاوره می‌دهد

چین از یک دستیار جراح هوش مصنوعی رونمایی کرده است. این ربات گفت و گوگر هوش مصنوعی می‌تواند به جراحان در حین جراحی مشاوره دهد. ساخت این ربات گفتگوگر بر پایه پلتفرم Llama ۲.۰ شرکت متا انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دولت چین طی همکاری با شرکت‌های خصوصی یک مدل […]

چین از یک دستیار جراح هوش مصنوعی رونمایی کرده است. این ربات گفت و گوگر هوش مصنوعی می‌تواند به جراحان در حین جراحی مشاوره دهد. ساخت این ربات گفتگوگر بر پایه پلتفرم Llama ۲.۰ شرکت متا انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دولت چین طی همکاری با شرکت‌های خصوصی یک مدل هوش مصنوعی مشابه ChatGPT توسعه داده و از این نوآوری حمایت خواهد کرد. یک آژانس مستقر در هنگ کنگ از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده است که قرار است به عنوان یک دستیار متمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی به جراحان مغز و اعصاب در بیمارستان‌های مختلف در پکن کمک کند.

مدل هوش مصنوعی تایچو مبتنی بر Llama ۲.۰ متعلق به شرکت متا بوده و توسط آکادمی علوم چین برای عرضه عمومی مورد تایید قرار گرفته است. این آکادمی مدل مورد نظر می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند مراقبت‌های بهداشتی حمل و نقل و یا تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین چین قصد دارد در ماه‌های آینده از این دستیار هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف نیز به صورت آزمایشی استفاده کند. دولت چین اعلام کرد علاوه بر حمایت از آزمایش این مدل‌ها ابتکارات دیگری را نیز به کار می‌گیرد تا از استفاده درست این فناوری در این کشور مطمئن شود. برای توسعه این هوش مصنوعی حدود ۱۰۰ واحد پردازشگر گرافیکی برای آموزش توسط مرکز هوش مصنوعی و رباتیک چین مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته پژوهشگران میزان استفاده از این پردازشگران به صورت مساوی از تراشه‌های پیشرفته A۱۰۰ مربوط به شرکت انویدیا و Ascend ۹۱۰B مربوط به شرکت هواوی بوده است.

لیو هونگ وین مدیر اجرایی این مرکز اعلام کرد این مدل هوش مصنوعی با هدف ارائه مشاوره در جراحی توسعه یافته است. زیرا می‌تواند به صورت یک مشاور قابل اعتماد به پزشکان برای دریافت اطلاعات پزشکی کمک کند. این مدل قادر به پاسخگویی طیف وسیعی از سوالات پزشکی است. زیرا با آموزش از طریق بیش از یک میلیون سابقه پزشکی میتواند استنادهایی را در مورد تمام سوالات ارائه کند.

همچنین چت بات ساخته شده استنادهای تشخیصی را به صورت کارآمد و با سرعت بالا پردازش کرده که این داده‌ها می‌توانند شامل تصاویر، متون، صدا، سونوگرافی سی تی اسکن و ام آر آی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال