هوش مصنوعی نوعی آنتی بیوتیک با قابلیت مبارزه با عفونت های مقاوم به دارو را شناسایی کرد

محققان با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی آنتی بیوتیک جدیدی کشف کردند که می تواند باعث نابودی عفونت های مقاوم به دارو شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه MIT و MacMaster ترکیب دارویی جدید را با کمک هوش مصنوعی کشف کردند. این آنتی بیوتیک قادر است باکتری بیمارستانی به نام […]

محققان با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی آنتی بیوتیک جدیدی کشف کردند که می تواند باعث نابودی عفونت های مقاوم به دارو شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه MIT و MacMaster ترکیب دارویی جدید را با کمک هوش مصنوعی کشف کردند. این آنتی بیوتیک قادر است باکتری بیمارستانی به نام آسینتوباکتر یونانی را از بین ببرد. این باکتری بیمارستانی در این مکان باعث ایجاد ذات الریه و دیگر عفونت های مزمن شود. همچنین بسیاری از سربازان در عراق و افغانستان از طریق این میکروب به عفونت دچار شدند.

یکی از محققان این تحقیق می گوید: باکتری مورد نظر با ماندگاری طولانی روی وسایلی مانند دستگیره ها می تواند زنده بماند. تاکنون آنتی بیوتیک های فعلی نیز روی آن اثری نداشته است. هوش مصنوعی ترکیب دارویی جدیدی را شناسایی کرده که امیدواریم با کمک آن بتوان امکان مبارزه با این باکتری وجود داشته باشد.

در شناسایی این ترکیب دارویی از ۷۰۰۰ ترکیب مختلف از نوع بالقوه و یک الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده شد. در دهه های اخیر باکتری های بسیاری وجود دارند که نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده و آنتی بیوتیک های موجود در بازار برای مبارزه با آنها نیز بسیار اندک است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال