هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری تقویتی خود را بهبود می بخشد

محققان می گویند هوش مصنوعی می تواند با استفاده از ویژگی یادگیری تقویتی توانایی های خود را بهبود دهد. به عنوان مثال انجام بازی ها را تا ۶۰۰۰ برابر سریعتر از قبل انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از مشکلات هوش مصنوعی یادگیری کارآمد است. آنها برای حل مسایلی که […]

محققان می گویند هوش مصنوعی می تواند با استفاده از ویژگی یادگیری تقویتی توانایی های خود را بهبود دهد. به عنوان مثال انجام بازی ها را تا ۶۰۰۰ برابر سریعتر از قبل انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از مشکلات هوش مصنوعی یادگیری کارآمد است. آنها برای حل مسایلی که توسط انسان به راحتی حل میشود به زمان زیادی نیاز دارند. محققان اکنون یه این نتیجه رسیده اند اسنفا ه از دستورالعمل های هوش مصنوعی می تواند در تسریع مهارت های یادگیری آنها موثر باشد. این روش همان یادگیری تقویتی است. این روش تعیین هدف و دادن پاداش در رسیدن به هدف است.

با وجود کارآمد بودن این روش، یافتن استراتژی مناسب نیازمند ازمون و خطا است و به همین دلیل ممکن است سالها طول بکشد. اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون الگوریتم های یادگیری تقویتی را با یک مدل زبانی جدید ترکیب کردند. در نهایت توانستند توانایی هوش مصنوعی را در یادگیری بازی چالش برانگیز اناری تا هزاران بار افزایش دهند.

یوو وون، از محققان این پژوهش می گوید: برای نخستین بار است که یک چارچوب تقویتی خودکار برای استفاده از دستورالعمل در یک بازی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

این پژوهشگران مدل زبانی جدیدی را با استفاده از کتابچه راهنمایی بازی ساختند. سپس داده های مورد نظر بصورت پرسش از یک مدل زبانی آموزش دیده دیگر پرسیده شد. پاسخ های بدست آمده نیز برای ساخت پاداش های اضافی برای الگوریتم تقویت مورد استفاده قرار گرفت. این الگوریتم جدید برای یادگیری سریع تر بازی وارد شد.