هوش مصنوعی انتقال ویروس از حیوان به انسان را پیش بینی خواهد کرد

دانشمندان تلاش دارند تا با استفاده از هوش مصنوعی بتوانند آینده انتقال ویروس از حیوان به انسان را پیش بینی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه گلاسکو از فلوریدا در حال بررسی بیماری های عفونی مشترک میان انسان و حیوان هستند. این بیماری ها اکثرا از انتقال ویروس توسط گونه‌های […]

دانشمندان تلاش دارند تا با استفاده از هوش مصنوعی بتوانند آینده انتقال ویروس از حیوان به انسان را پیش بینی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه گلاسکو از فلوریدا در حال بررسی بیماری های عفونی مشترک میان انسان و حیوان هستند. این بیماری ها اکثرا از انتقال ویروس توسط گونه‌های حیوانی به انسان به وجود می آیند. از طرفی شناسایی این ویروس‌ها پیش از از انتقال می‌تواند در آینده از مشکلات بسیاری جلوگیری کند.

به همین دلیل محققان نوعی یادگیری ماشینی ابداع کرده‌اند که می‌تواند از طریق ژنوم ویروس بیماری های مشترک میان انسان و حیوان را شناسایی کند. هرچند که این مدل ها محدود هستند. مدل های رایانه‌ای تنها یک مرحله مقدماتی برای شناسایی محسوب می‌شوند. پیش از این نیز پژوهشگران در بررسی‌های خود متوجه شدند تنها با استفاده از ژنوم ویروس میتوان به شناسایی آن پرداخت. زیرا ویژگی های ویروس از ژنوم آن مستقل است و از طریق آن برای آلوده کردن انسان سازگار خواهد شد.

در این مدل یادگیری، ویروس ها پیش از بررسی مورد پژوهش آزمایشگاهی قرار گرفتند. این مدل ها نیز می توانند امکان آلوده سازی انسان از طریق ویروس را پیش بینی کنند. البته توانایی آلوده کردن نیز تنها یک مرحله از ایجاد بیماری مشترک یا انتقال عوامل بیماری زا به انسان محسوب می شود. این پژوهشگران معتقدند با این پژوهش و با رتبه بندی ویروس ها بر اساس ژنوم می توان ویژگی ویروس ها در مورد ویروس شناسی و بوم شناسی را بررسی کرده و به ویروس هایی که به احتمال قوی میان انسان و حیوان مشترک هستند رسید. این پژوهش نیز می تواند با کمک هوش مصنوعی و تنها از طریق توالی های ویروس به این پروژه کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال