ستاره شناسان معتقدند کهکشان ها توسط ابر سیاه چاله ها از بین می روند

تیمی از اخترشناسان بین المللی با کمک داده های دریافتی از بهترین تلسکوپ های جهان اعلام کردند سیگنال های ابر سیاهچاله های فعال کهکشان های در حال مرگ اوائل جهان شناسایی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از سیاه چاله های پر جرم فعال ارتباط نزدیکی با تغییرات ایجاد شده […]

تیمی از اخترشناسان بین المللی با کمک داده های دریافتی از بهترین تلسکوپ های جهان اعلام کردند سیگنال های ابر سیاهچاله های فعال کهکشان های در حال مرگ اوائل جهان شناسایی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از سیاه چاله های پر جرم فعال ارتباط نزدیکی با تغییرات ایجاد شده در کهکشان میزبان دارند. به طوری که اثر این سیاهچاله ها روی تکامل کهکشان میزبان به طور گسترده ای قابل مشاهده است. کهکشان راه شیری مملو از ستارگانی با سنین مختلف و یا ستارگان در حال شکل گیری است. در حالی که در دیگر کهکشان های بیضوی ستارگان پیر و یا هم سن هستند.

در نتیجه می‌توان گفت کهکشان های بیضوی در اوایل شکل گیری دارای یک دوره پر بار از تشکیل ستارگان بودند و ناگهان این دوره پایان یافته است. البته علت آن هنوز مشخص نشده است. ستاره شناسان معتقدند احتمالاً علت عدم تشکیل ستاره های جدید به ابرسیاه چاله ها ارتباط دارد آنها با برهم زدن گازهای موجود در کهکشان ها محیط مناسب برای تشکیل ستاره ها را از بین می برند.

 ستاره شناسان برای آزمایش این نظریه از کهکشان های دوردست برای مطالعه استفاده کردند. البته کهکشان های دور دست به دلیل سرعت نور محدود دارای نور کمتر بوده و مطالعه این دانشمندان را با چالش هایی مواجه خواهد کرد. برای غلبه بر این مشکل نیز محققان از روش کاوش تکامل کیهان استفاده کردند که در آن از کهکشان هایی در فاصله 9.5 تا ۱۲ میلیارد سال نوری نمونه برداری می شود. داده های ثبت شده توسط تلسکوپ های پیشرو جهان شامل امواج رادیویی، نور مادون قرمز، نور مرئی و داده های پرتوی خواهد بود که با کمک آن می توان دو گروه از کهکشان ها را شناسایی کرد. این کهکشان ها شامل کهکشانهایی خواهد بود که در آن هنوز تشکیل ستاره انجام می‌شود و یا کهکشان هایی که ستاره زایی در آنها متوقف شده است.

 با ترکیب داده های کهکشان های مختلف این تیم توانست به نتایجی در زمینه سیگنال فعالیت سیاهچاله ها در کهکشان ها دست پیدا کند. نتیجه نهایی نیز نشان می دهد که پایان شکل گیری ستاره در کهکشان های اولیه ارتباط مستقیمی با فعالیت ابر سیاه چاله ها داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال