ستاره شناسان نوری به درخشندگی یک کوادریلیون برابر خورشید کشف کردند

ستاره شناسان پس از رصد یک نور با درخشندگی یک کوادریلیون برابر خورشید اکنون به دنبال کشف منبع آن هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نور فوق العاده درخشان رصد شده از نیمه راه جهان و از پیچش یکی از تاریک ترین اجرام ممکن تابیده میشود. به گفته دانشمندان میزان درخشندگی این […]

ستاره شناسان پس از رصد یک نور با درخشندگی یک کوادریلیون برابر خورشید اکنون به دنبال کشف منبع آن هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نور فوق العاده درخشان رصد شده از نیمه راه جهان و از پیچش یکی از تاریک ترین اجرام ممکن تابیده میشود. به گفته دانشمندان میزان درخشندگی این نور حدود یک کوادریلیون برابر خورشید تخمین زده میشود.

رصدخانه گذرای زوئیکی که رویدادهای گذرا را رصد می کند در تاریخ ۱۱ فوریه امسال یک نقطه نورانی فوق العاده درخشان را در منطقه ای از ایمان رصد کرد که پیش از این در ان منطقه خبری نبود. پس از آن نور درخشان در طیف های پرتوی ایکس، فرابنفش و نور مرئی و رادیویی بررسی شد. اکنون نتایج مطالعه مربوط به آن گزارش شده است.

این نور از یک سیاه چاله در فاصله ۸.۵ میلیارد سال نوری از زمین ایجاد شده بود. در این رویداد به نام اختلاف کشندی یک ستاره سرگردان توسط این سیاه چاله بلعیده شد و سپس مقداری از ماده را دور ریخته که این انفجار در از نور ایجاد شد.

پیش از این نیز نورهای درخشنده بسیاری مشاهده شده بود اما این نمونه درخشان تربت آن محسوب میشود. دانشمندان دلیل آن را نیز ایجاد پرتوهای قدرتمند از ستاره در حال مرگ است که بطور اتفاقی به سمت زمین حرکت می کنند. به دلیل اثر داپلر نیز این تشعشع بسیار درخشان تر از حد معمول دیده میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال