ستاره شناسان موفق به کشف یک ابر خوشه کهکشانی جدید شدند

گروهی از ستاره شناسان از موسسه فیزیک فرازمینی ماکس پلانک در آلمان موفق شدند تا ابرخوشه جدیدی را کشف کنند. این کشف به کمک تلسکوپ پرتو ایکس بررسی عمیق نهایی استوایی ایروزیتا eFEDS انجام شد. این تلسکوپ با کمک پرتو ایکس و در انستیتوی فیزیک ماکس پلانک در آلمان ساخته شده است. به گزارش سرویس […]

گروهی از ستاره شناسان از موسسه فیزیک فرازمینی ماکس پلانک در آلمان موفق شدند تا ابرخوشه جدیدی را کشف کنند. این کشف به کمک تلسکوپ پرتو ایکس بررسی عمیق نهایی استوایی ایروزیتا eFEDS انجام شد. این تلسکوپ با کمک پرتو ایکس و در انستیتوی فیزیک ماکس پلانک در آلمان ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان از کشف یک ابرخوشه جدید خبر دادند. ابر خوشه ها به عنوان بزرگترین ساختار موجود در کیهان شناخته می شوند. همچنین کشف آنها می‌تواند درک بهتری از نحوه ساخت و تکامل دیگر اجرام کیهانی را فراهم کند.

ابرخوشه ها معمولاً خود از خوشه های کهکشانی کوچکتر یا گروه های کهکشانی تشکیل شده اند. ساختار ابرخوشه تازه کشف شده نیز خود از ۸ خوشه کهکشانی تشکیل شده است. طبق داده های نوری و اشعه ایکس eFEDS این ابرخوشه خود شامل نوعی سیستم ادغام شده است که پیش از این نیز دو ادغام دیگر در آن انجام گرفته است. ستاره شناسان برای دستیابی به این داده ها ۱۴۰ درجه مربع میدان بررسی را در تلسکوپ ایروزیتا تحلیل کرده و در نهایت این ابرخوشه ناشناخته را کشف کردند.

خوشه قسمت شمالی به نام eFEDS J93513.3+004746 نامگذاری شده که در میان هشت خوشه دیگر قرار داشته و به عنوان درخشان ترین نوع آن است. جرم آن حدود ۵۸۰ تریلیون برابر جرم خورشید محاسبه شده است. خوشه های دیگر کوچکتر و حدود ۱۳۰ تریلیون جرم خورشید را دارد. در بررسی عمیق تر داده ها ستاره شناسان توانستند علاوه بر این ابرخوشه دو اثر رادیویی را نیز در قسمت‌های شمال و جنوب شرقی خوشه ها و یک هاله رادیویی گسترده را نیز کشف کنند. این هاله رادیویی نشان می دهد که احتمالاً خوشه درخشان به زمان ادغام بزرگ نزدیک میشود.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال