اخترشناسان می‌گویند فراتر از مدار نپتون اجرامی ناشناخته وجود دارد

اخترشناسان احتمال می‌دهند ۱۲ جرم بزرگ ناشناخته فراتر از مدار نپتون وجود دارد. به گفته آنان احتمالاً کمربند دوم کویپر محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران فراتر از کمربند کویپر موفق به شناسایی ۱۲ جرم جدید و بزرگ شده‌اند. با این کشف جدید می‌توان به این نتیجه رسید که منظومه […]

اخترشناسان احتمال می‌دهند ۱۲ جرم بزرگ ناشناخته فراتر از مدار نپتون وجود دارد. به گفته آنان احتمالاً کمربند دوم کویپر محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران فراتر از کمربند کویپر موفق به شناسایی ۱۲ جرم جدید و بزرگ شده‌اند. با این کشف جدید می‌توان به این نتیجه رسید که منظومه شمسی هنوز دارای ناشناخته‌های فراتر از انتظار است. به گفته محققان یافته‌های جدید نشان می‌دهد احتمالاً کمربند دوم کوپر در این منطقه قرار دارد که بسیار فراتر از نمونه اول بوده و تا لبه ستاره ما کشیده می‌شود.

به نظر می‌رسد خورشید نسبت به ۸ سیاره‌ای که دور آن می‌چرخند نفوذ بیشتری داشته و فراتر از نپتون و حدود ۱۰۰ واحد نجومی یا ۱۰۰ برابر فاصله زمین و خورشید ، نفوذ آن همچنان ادامه داشته است. درست در لبه منظومه شمسی یا مرز حباب خورشیدی گرانش ضعیف خورشید روی مخزنی از دنباله‌دارها و سیارک‌ها وجود دارد. فاصله این بخش با نام ابر اوت حدود هزار واحد نجومی و شاید بیشتر است.

محققان هنگام شناسایی محل جدیدی برای اهداف فضاپیمای نیوهورایزنر موفق به کشف ۱۲ جرم فوق سنگین در فاصله ای برابر با ۶۰ واحد نجومی از خورشید شدند. تیم تحقیقاتی این پروژه برای کشف این اجرام از داده های تلسکوپ سوبارو در هاوایی و همچنین داده های هوش مصنوعی استفاده کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال