معرفی R8 e-tron، خودروی الکتریکی و رویایی آئودی

نسخه‌دوم از خودروی سوپراسپرت و محبوب شرکت آئودی، R8، یک خودروی بی‌رقیب الکتریکی خواهد بود که R8 e-tron نام داشته و در نمایشگاه خودرو ژنو 2015 توسط شرکت آلمانی Audi معرفی شد و همگان را شگفت‌زده کرد! شاید با خود بگویید که e-tron چه معنایی دارد، در این رابطه باید بگوییم که e-tron، نام سری خودروهای الکتریکی شرکت آئودی می‌باشد. […]

نسخه‌دوم از خودروی سوپراسپرت و محبوب شرکت آئودی، R8، یک خودروی بی‌رقیب الکتریکی خواهد بود که R8 e-tron نام داشته و در نمایشگاه خودرو ژنو 2015 توسط شرکت آلمانی Audi معرفی شد و همگان را شگفت‌زده کرد! شاید با خود بگویید که e-tron چه معنایی دارد، در این رابطه باید بگوییم که e-tron، نام سری خودروهای الکتریکی شرکت آئودی می‌باشد.

R8 e-tron از یک موتور V-10 به همراه باتری T شکل و یون-لیتیومی، با قابلیت تولید 92 کیلووات ساعت برق، استفاده می‌کند، به گونه‌ای شتاب 0 تا 100 آن را به حدود 3.9 ثانیه می‌باشد. همچنین، این خودرو قادر خواهد بود تا مسافت 450 کیلومتر را با یک بار شارژ شدن، بپیماید. موتورهای این خودرو نیز در دو مدل مختلف 5.2 لیتری ساخته می‌شود که قدرت یکی از آنها 540 اسب‌بخار و دیگری، 610 اسب‌بخار خواهد بود.

این اعداد و ارقام، R8 e-tron را به رقیبی جدی برای خودروی الکتریکی Tesla Model S که پیشتر توانسته بود luxury EV را شکست دهد، تبدیل می‌کند. آئودی اذعان داشته که خودروی الکتریکی جدید آنها، توانایی رسیدن به سرعت 245 کیلومتر بر ساعت را داشته و باتری آن نیز در کمتر از دو ساعت، به صورت کامل شارژ می‌شود. آئودی همچنین اعلام کرده که این خودرو علاوه بر عرضه‌ی عمومی، به جهت استفاده در لابراتوآرهای پشرفته‌ی آئودی ساخته شده و می‌تواند به این شرکت در جهت آغاز حرکتی انقلابی در صنعت خودروهای الکتریکی، کمک بسزایی کند.

حدس و گمان‌هایی در مورد استفاده‌ی Robert Downey Jr از این خودرو در سری فیلم‌های Iron Man نیز وجود دارد چرا که پیشتر، مدل اصلی و بنزینی R8، در این فیلم دیده شده‌است…!

درنهایت، بنظر می‌رسد Audi R8 e-tron در تابستان و با قیمت 119,500 یورو روانه‌ی بازار خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال