استرالیا اولین کشور استفاده کننده از ربات در خنثی سازی بمب

دولت استرالیا طی قراردادی جدید با شرکت L3Harris Micreo به مبلغ ۴ میلیون دلار قصد دارد از ربات در خنثی سازی بمب ها استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قرارداد دولت استرالیا ۸۰ ربات با هدف ایمنی سربازان در زمان خنثی کردن بمب ساخته میشوند. طبق گزارش های منتشر شده وزارت […]

دولت استرالیا طی قراردادی جدید با شرکت L3Harris Micreo به مبلغ ۴ میلیون دلار قصد دارد از ربات در خنثی سازی بمب ها استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قرارداد دولت استرالیا ۸۰ ربات با هدف ایمنی سربازان در زمان خنثی کردن بمب ساخته میشوند. طبق گزارش های منتشر شده وزارت دفاع در استرالیا قصد دارد از ربات هایی مجهز به دوربین و سنسورهای خاص استفاده کند که وظیفه آن بررسی و خنثی کردن بمب و مواد منفجره است.

این ربات ها می توانند برای حفظ جان سربازان مواد منفجره و بمب ها را کشف و خنثی کنند. همچنین به جای ربات های کنونی نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وزیر دفاع استرالیا در این باره می گوید: دولت با شرکت های دفاعی همکاری حیاتی خواهد داشت. ربات های جدید در کوئینزلند برای نیروی دفاعی ساخته میشوند و می تواند نمونه ای از استفاده صنایع و نیروی داخلی در زمینه فناوری های خاص و جدید باشد.

دولت استرالیا قصد دارد پایگاه های شمالی خود را طی برنامه ریزی جاه طلبانه ای تقویت کند. برای این هدف بودجه ای بالغ بر ۳.۸ میلیارد دلار در طی ۴ سال در عملیات های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این عملیات شامل ارتقا و توسعه پایگاه های هوایی و زمینی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال