مزایای تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارهای کوچک | معرفی بهترین مجری این تبلیغات در ایران

تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهای کوچک؛ یک ترکیب شگفت‌انگیز تبلیغات برای گسترش کسب‌وکارهای امروزی یک امر بسیار ضروری است. درواقع بدون یک کمپین تبلیغاتی اصولی نمی‌توان هیچ کسب‌وکار کوچکی را گسترش داد. چرا که رقبای شما در حال حاضر از بهترین ابزارها برای تبلیغات برند، خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. تبلیغات گوگل یا گوگل ادز […]

تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهای کوچک؛ یک ترکیب شگفت‌انگیز

تبلیغات برای گسترش کسب‌وکارهای امروزی یک امر بسیار ضروری است. درواقع بدون یک کمپین تبلیغاتی اصولی نمی‌توان هیچ کسب‌وکار کوچکی را گسترش داد. چرا که رقبای شما در حال حاضر از بهترین ابزارها برای تبلیغات برند، خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) یکی از همین ابزارها است که کارآمدی بسیار زیادی دارد و می‌تواند در مدت‌زمانی کوتاه، شرایط کسب‌وکار شما را دگرگون کند. استفاده کسب‌وکارهای کوچک از این سرویس تبلیغاتی مزایای بسیار زیادی دارد که در این مطلب، مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

تبلیغات گوگل که یک نوع سرویس تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay-Per-Click) است، به کسب‌وکار‌ها این امکان را می‌دهد تا در موتور جست‌وجو این شرکت، محصولات، برند و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنند. در واقع صاحب کسب‌وکار کلیدواژه موردنظر خود را به سرویس گوگل ادز معرفی می‌کند و این سرویس تبلیغات مربوط به این کسب‌وکار را به افرادی که عبارت تعیین‌شده را سرچ می‌کنند، به‌صورت طبیعی نشان می‌دهد.

شاید بگویید که این سرویس تبلیغاتی نیز مانند سرویس‌های تبلیغاتی دیگر در اینترنت است؛ اما شما تنها در صورتی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که اشخاص روی تبلیغ شما کلیک کنند. به همین خاطر به این سرویس، سرویس تبلیغات کلیکی گفته می‌شود.

مزایای تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارهای کوچک

به‌طورکلی تمام کسب‌وکارها باید برای افزایش فروش و گسترش خدمات خود، به‌صورت منظم و بهینه تبلیغ کنند. برای مثال شرکت کوکاکولا با این که یک شرکت بسیار شناخته شده است و تقریباً تمام مردم جهان از محصولات آن استفاده می‌کنند، فرصت تبلیغات را از دست نمی‌دهد. شما به‌صورت مداوم تبلیغات این برند را در قسمت‌های مختلف اینترنت و رسانه‌های تصویری مانند تلویزیون می‌بینید. کسب‌وکارهای کوچک نیز از این قاعده جدا نیستند.

یکی از کارآمدترین ابزارها برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق، تبلیغات گوگل است. باتوجه‌به کلیکی بودن این سرویس تبلیغاتی، کسب‌وکارهای کوچک به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات خود نیازی ندارند و می‌توانند با هر میزان بودجه، تبلیغات خود را در سطح اینترنت پخش کنند. با مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل یا گوگل ادز برای کسب‌وکارهای کوچک آشنا می‌شویم.(ویکی پدیا)

 

عملکرد تبلیغات گوگل قابل‌اندازه‌گیری است

کسب‌وکارهای کوچک فرصت اشتباه بسیار کمی در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی خود دارند. درواقع این کسب‌وکارها باید کمپین خود را به شکلی طراحی کنند که در کنار کم‌ترین هزینه، بیشتری بازدهی را داشته باشد. بااین‌حال در بسیاری از موارد کمپین‌های تبلیغاتی نتیجه موردنظر را ندارند. در این شرایط شما با استفاده از داده‌های مختلف موجود در تبلیغات گوگل می‌توانید متوجه شوید که چرا تبلیغات شما جواب نداده است یا توانسته به یک کمپین موفق تبدیل شود.

تبلیغات گوگل مقیاس‌پذیری بسیار مناسبی دارند

تأمین یک بودجه هنگفت برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی و اجرای آن برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک دشوار است. هرچند جای هیچ نگرانی نیست و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای، کمپین تبلیغاتی خود را در تبلیغات گوگل اجرا کنید. چرا که مقیاس‌پذیری تبلیغات گوگل بسیار بالا است و با هر بودجه‌ای می‌توان از این ابزار کارآمد استفاده کرد.

با تبلیغات گوگل در صفحه اول موتورهای جست‌وجو باشید

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا، حضور در صفحه اول موتورهای جست‌وجو است. چرا که در این صورت مشتریان این کسب‌وکارها به‌شدت افزایش پیدا می‌کنند. این کار با استفاده از تبلیغات گوگل بسیار آسان است و شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به صفحه اول موتورهای جست‌وجو مانند گوگل برسید. همچنین استفاده از این ابزار دیجیتال مارکتینگ کارآمدی بسیار بیشتری نسبت به SEO دارد. چرا که شما با صرف هزینه کمتر، در مدت‌زمانی کوتاه‌تر، نتیجه‌ای بهتر خواهید گرفت.تبلیغات گوگل با ادستیتو

تبلیغات گوگل به شما کمک می‌کند با مشتریان محلی در ارتباط باشید

همان‌طور که اشاره شد، تبلیغات گوگل مقیاس‌پذیری بسیار زیادی دارد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف، مخاطب هدف کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر کسب‌وکار شما در زمینه فروش تجهیزات گیمینگ است، می‌توانید تبلیغات خود را به مخاطبین گیمر نشان دهید.

همچنین این امکان وجود دارد که تبلیغات شما تنها برای مشتریان منطقه‌ای خاص نمایش داده شوند. شایان‌ذکر است که امکان محدودکردن تبلیغات برای عدم نمایش به گروهی از مخاطبین در یک منطقه نیز وجود دارد. خبر خوب این موضوع خواهد بود که ثبات قیمت و تعرفه تبلیغات گوگل را از ابتدا امر تا کنون شاهد هستیم.

با تبلیغات گوگل برند خود را مطرح می‌کنید

یکی از مشکلات اصلی کسب‌وکارهای کوچک، ناشناخته بودن برند آن‌ها است. درواقع یکی از اهداف اصلی طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی توسط این کسب‌وکارها این است که برند خود را در ذهن مخاطبین حک کنند. این کار با استفاده از تبلیغات گوگل ممکن است. تصور کنید عده زیادی از مشتریان با سرچ محصولات یا خدمات مختلف، به وب‌سایت شما هدایت شوند. در این صورت برند شما اعتبار بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

رقبای شما از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند

بزرگ‌‌ترین کسب‌وکارها نیز از ابزارهای مختلف تبلیغاتی مانند گوگل ادز برای پرو موت کردن محصولات، برند یا خدمات خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر شما رقبایی دارید که از این طریق توانسته‌اند به یک کسب‌وکار مطرح و سودآور تبدیل شوند. از طرف دیگر بسیاری از رقبای هم‌سطح شما نیز این فرصت را از دست نداده‌اند و از تبلیغات گوگل برای مطرح‌کردن برند خود استفاده می‌کنند؛ پس اگر نمی‌خواهید در این مسابقه بازنده باشید، استفاده از تبلیغات گوگل را در اولویت خود قرار دهید.

نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل بی‌نظیر است

نرخ بازگشت سرمایه یا ROI یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای اندازه‌گیری موفقیت یک کمپین تبلیغاتی است. درواقع شما باید بتوانید سود بالایی نسبت به هزینه خود برای تبلیغات به دست آورید. نرخ بازگشت سرمایه در استفاده از تبلیغات گوگل بسیار بالا است. این امر برای کسب‌وکارهای کوچک که سرمایه زیادی ندارند، بسیار پراهمیت است.

سرعت اثربخشی تبلیغات گوگل بالا است

در روش بهینه‌سازی موتور‌های جست‌وجو یا سئو شما باید برای مدتی طولانی محتواهای بسیار باکیفیت و گران‌قیمت تولید کنید تا در نهایت کسب‌وکار شما دیده شود. هرچند که احتمال شکست شما در این روش نیز بسیار بالا است. هرچند با استفاده از تبلیغات گوگل، شما می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه‌تر برند خود را مطرح کنید. زمان برای کسب‌وکارهای کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که آن‌ها می‌خواهند در سریع‌ترین زمان مشتریان خود را افزایش دهند.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

ادستیتو؛ بهترین مجری تبلیغات گوگل در ایران

استفاده از ابزار تبلیغات گوگل به‌صورت مستقیم برای کسب‌وکارهای کوچک ایرانی به علت وجود تحریم‌ها بسیار دشوار است. همچنین طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل ادز به مهارت و تجربه بسیار بالایی نیاز دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود اجرای کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز را به ادستیتو (adstitu) بسپارید. مجموعه ادستیتو تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد و قطعاً می‌تواند کسب‌وکار شما را به بهترین شکل ممکن در تبلیغات گوگل پروموت کند.