بهترین راه برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول

سرمایه گذاری و حفظ ارزش‌های پولی در ایران، یکی از دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند از پس انداز خود، به بهترین شکل استفاده کنند. با توجه به این که تورم در ایران بالا است؛ بنابراین نگه داشتن پول در خانه و یا پس انداز کردن آن در بانک، در بلند مدت باعث کاهش ارزش‌ آن […]

سرمایه گذاری و حفظ ارزش‌های پولی در ایران، یکی از دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند از پس انداز خود، به بهترین شکل استفاده کنند. با توجه به این که تورم در ایران بالا است؛ بنابراین نگه داشتن پول در خانه و یا پس انداز کردن آن در بانک، در بلند مدت باعث کاهش ارزش‌ آن می‌شود. این موارد، باعث شده افراد به دنبال روش‌های دیگری برای سرمایه گذاری باشند تا بتوانند علاوه بر خفظ ارزش فعلی پول خود، سرمایه خود را چند برابر بکنند.

در این مطلب، روش‌های مختلف سرمایه گذاری در ایران و خارج از ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ ولی قبل از هر چیز، باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای ورود به هر بازار سرمایه گذاری، باید از قبل آموزش‌های لازم را دیده باشید و اطلاعات کافی و دقیقی از نوع سرمایه گذاری مورد نظر داشته باشید. همچنین، برخی از روش‌های سرمایه گذاری، نیازی به سرمایه اولیه زیادی ندارند و با مقدار کم سرمایه اولیه و کمی دقت و آشنایی با شرایط محیط، می‌توانید در این بازارها فعالیت کنید.

سرمایه گذاری در بازارهای داخلی

وقتی موضوع سرمایه گذرای و افزایش سرمایه در ایران به میان می‌آید، اولین موردی که افراد به آن فکر می‌کنند ورود به بازارهای سرمایه داخلی است. امروزه، بانک‌ها بیشترین سودی که برای سپرده گذاری به سپرده گذاران خود می‌دهند، تا 20 درصد است؛ اما تورم سالانه در کشور تا حدود 50 درصد نیز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این موارد، سپرده گذاری در بانک برای سرمایه گذاری مناسب نیست.

سرمایه گذاری در بازار بورس ایران

در ایران، شما می‌توانید برای افزایش سرمایه خود، در بازار بورس فعالیت کنید. حضور در این بازار، نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد و افراد می‌توانند با یک سرمایه اولیه اندک نیز وارد این بازار شده در آن سرمایه گذاری کنند. هرچند، همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، باید با روش‌های سرمایه گذاری آشنا باشید و اخبار بازار بورس را به صورت دائم دنبال کنید تا بدانید چه سهمی را در چه زمانی بخرید با بفروشید.

خرید ملک و زمین برای حفظ ارزش پول

همچنین، یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در داخل ایران، خرید ملک و زمین است. البته برخلاف بازار بورس، برای این نوع سرمایه گذاری باید سرمایه بسیار بیشتری داشته باشید. در این نوع سرمایه گذاری نیز، باید توجه داشت که ملک یا زمین مورد نظر در چه موقعیتی قرار دارد.

معمولا زمین‌هایی که احتمال می‌دهید در آینده در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرند و مراکز و مناطق مسکونی در اطراف آن‌ها به وجود خواهند آمد، بهترین موارد برای سرمایه گذاری هستند. برای این کار، بهتر است که با یک شخص معتمد مشورت کنید تا بعدا دچار مشکلات حقوقی نشوید.

سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا در ایران

برای این که بتوانید ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و حتی آن را بیشتر بکنید، می‌توانید در بازار سکه و طلا نیز سرمایه گذاری کنید. با توجه به این که رکود و تورم، باعث افزایش طلا می‌شود، می‌توانید این اقلام را خریداری کرده و در زمان مناسب بفروشید. برخی از افراد، اقدام به خرید طلا و سکه می‌کنند و پس از مدت طولانی که آن‌ها را ذخیره کردند، در زمان نیاز می‌فروشند؛ به این ترتیب ارزش سرمایه اولیه آن‌ها حفظ شده و بخشی از آن نیز به عنوان پس انداز ذخیره می‌شود.

در ایران، روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد؛ از جمله بازارهای خرید و فروش ارز و غیره که برای این موارد از سرمایه گذاری‌ها، حضور فعالی داشته باشید. همچنین احتمال ریسک آن‌ها را نیز بپذیرید و با دانش و سرمایه کافی به سرمایه گذاری در این بازارها بپردازید.

روش‌های سرمایه گذاری خارج از ایران

با توجه به رکودهای پیاپی در بازار بورس ایران و ناامید شدن بسیاری از سرمایه گذاران این بازار، افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند و می‌خواهد از طریق یک روش مطمئن و راحت‌تر، سرمایه خود را حفظ کرده و یا آن را چندین برابر کنند، به سمت بازارهای بین المللی می‌روند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال | کیف پول من

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی

یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری بین المللی که کاربران ایرانی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند، بازار کریپوتوکارنسی یا رمزارزها است. برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال، شما می‌توانید حتی با یک سرمایه اندک شروع کرده و در آن فعالیت کنید. این بازار نیز، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و نباید برای حضور در آن، بی‌گدار به آب بزنید.

برای حضور در چنین بازار سرمایه‌ای، نیاز به آموزش‌های تخصصی خواهید داشت تا بتوانید با اطمینان بیشتر اقدام کرده و سرمایه خود را بیشتر کنید. در صورتی که با ناآگاهی و عدم کسب آموزش‌های لازم وارد چنین بازارهایی شوید، به احتمال بسیار زیاد تمام سرمایه خود را بر باد خواهید داد؛ به همین دلیل قبل از هرکاری، حتما در مورد آن مطالعه کرده و با خطرات و ریسک‌های آن آشنا شوید.

یکی از مواردی که باید در مورد سرمایه گذاری در بازارهای خارجی، مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال بدانید، مرجع یا صرافی معتبر است. برای این کار، صرافی‌های خارجی مانند بایننس و کوینکس هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما این صرافی‌ها و بسیاری دیگر از صرافی‌های معبتر بین المللی ارائه خدمات به ایرانی‌ها را متوقف کرده‌اند. در این مورد، شما می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی استفاده کنید. یکی از این صرافی‌ها، کیف پول من است که خدمات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

سرمایه گذاری خارجی در ملک و املاک

برای حفظ ارزش پول و بالا بردن سرمایه، یکی از بهترین روش‌ها سرمایه گذاری در ملک و املاک در کشورهای خارجی و مخصوصا اروپایی و کانادا است. خرید ملک در کشورهای خارجی، یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری خارجی است. این روش، به دریافت اقامت کشور مورد نظر نیز کمک می‌کند. با خرید ملک در یک کشور دیگر،‌ شما می‌توانید آن را اجاره داده و سود خود را دلاری دریافت کنید.

یکی از زیرشاخه‌های روش سرمایه گذاری در ملک در کشورهای خارجی، خرید هاستل است. هاستل‌ها، در واقع خانه‌ها و ساختمان‌هایی هستند که از اتاق‌های جداگانه تشکیل شده‌اند. برخلاف هتل و مسافرخانه، این اتاق‌ها دارای مهماندار و کلید اختصاصی و غیره نیستند و شما با استفاده از یک کد اختصاصی ورودی، می‌توانید وارد اتاق خود شوید.

مطلب پیشنهادی : بهترین زمان برای خرید بیت کوین

خرید هاستل و اجاره دادن آن، یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی به شمار می‌رود و افراد از این طریق، سود زیادی کسب خواهند کرد؛ به عنوان مثال اگر یک هاستل در کشور اروپایی مانند اتریش به مبلغ 400 تا 500 هزار یورو خریداری کنید و آن را به مسافران و گردشگران اجاره دهید، می‌توانید ماهانه بین 3 تا 4 هزار یورو درآمد داشته باشید. این در صورتی است که با خرید ملک و اجاره آن، ماهیانه مبلغی بین 800 تا 1000 یورو درآمد خواهید داشت. بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و خرید هاستل، پرتغال، کانادا، اسپانیا و اتریش هستند.

ثبت شرکت در خارج از کشور و حفظ ارزش پول

اگر کارآفرین هستنید و می‌توانید یک استارت آپ خوب راه اندازی کنید، می‌توانید این کار را در خارج از کشور انجام داده و در آنجا سرمایه گذاری کنید. با توجه به مزایایی که سرمایه گذاری در خارج از کشور برای افراد به همراه دارد، بسیاری از افراد شرکت‌ها و استارت آپ‌های خود را خارج از کشور ثبت و اجرا می‌کنند. این کار، موجب سودآوری ارزی بسیاری می‌شود و ارزش پول و سرمایه اولیه شما نیز حفظ خواهد شد.

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، مزایای بسیاری برای افراد دارد و از این طریق، امتیازات بسیاری دریافت می‌کنند. شرایط اقتصادی مناسب و رو به رشد در کشورهای اروپایی و آمریاکایی، یکی از مواردی است که باعث می‌شود افراد به سرمایه گذاری در این کشورها امیدوار شوند.

همچنین، دریافت اقامت کشورهای اروپایی، امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس به واسطه سرمایه گذاری، وجود زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه گذاری و بسیاری موارد دیگر، از جمله مزایای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی است. این کار، به حفظ ارزش‌ پول شما نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

بهترین صرافی ایرانی برای خرید ارز دیجیتال | کیف پول من

وب سایت ایرانی برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

در این میان، بازار ارزهای دیجیتال، یکی از معتبرترین و سودآورترین بازارهای خارجی برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود که افراد می‌توانند حتی با سرمایه‌ای اندک از طریق آن درآمدزایی داشته باشند. در صورتی که نمی توانید در ارز های دیجیتال ریسک کنید، پیشنهاد می کنیم با خرید تتر سرمایه خود را حفظ کنید و نگرانی نداشته باشید، زیرا هر تتر برابر با 1 دلار آمریکا است.

در این راستا، صرافی‌های بین المللی و داخلی متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. صرافی کیف پول من، یکی از این صرافی‌های داخلی است که در زمینه ارزهای دیجیتال، خدمات متنوعی به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این صرافی، امکان خرید و فروش بیش از 1500 ارز دیجیتال معتبر فراهم شده است و شما می‌توانید برای انجام سرمایه گذاری، از طریق این صرافی اقدام کنید.

اگر آموزش‌های لازم را در زمینه رمزارزها دیده باشید، می‌توانید با استفاده از خدمات صرافی کیف پول من اقدام به سرمایه گذاری کرده و سرمایه خود را چندین برابر کنید. برای برخورداری از این خدمات، می‌توانید به سایت صرافی کیف پول من مراجعه کرده و پس از ثبت نام، اقدام به سرمایه گذاری بکنید. همچنین، با استفاده از ارز دیجیتال، امکان خرید بسیاری دیگر از خدمات مانند بلیط هواپیما، خودرو و املاک نیز وجود دارد. برای یک سرمایه امن و راحت، از وبسایت صرافی کیف پول من دیدن کرده و یا اپلیکیشن خرید ارز دیجیتال را نصب کنید.