مرکز پژوهشی بتا آمار کسب و کارهای ایرانی در اینستاگرام را منتشر کرد

به گفته مرکز پژوهشی بتا هم اکنون ۹ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام دارای کسب و کار تعریف شده هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمار مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد هم اکنون اینستاگرام بستر نه میلیون کاربر ایرانی است که از طریق این شبکه اجتماعی کسب درآمد می‌کنند. بدین ترتیب حدود […]

به گفته مرکز پژوهشی بتا هم اکنون ۹ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام دارای کسب و کار تعریف شده هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمار مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد هم اکنون اینستاگرام بستر نه میلیون کاربر ایرانی است که از طریق این شبکه اجتماعی کسب درآمد می‌کنند. بدین ترتیب حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب و کار در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند. این مشاغل شامل ۱۲ گروه اساسی است که بر طبق آن پوشاک در رده نخست قرار دارد. پس از آن کسب و کارهایی در رابطه با آرایشی و بهداشتی، مشاوره و خدمات بیشترین مشاغل را به خود اختصاص می‌دهند.

در این گزارش اعلام شد بخش زیادی از کسب و کارهای فعال در این پلتفرم نمی‌توانند از منابع دیگری مانند راه اندازی فروشگاه یا دفتر کار فیزیکی برای کسب درآمد استفاده کنند. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده نگرانی کاربران در از دست دادن اینستاگرام در رابطه با کسب و کار خود میباشد. در حال حاضر کسب درآمد بسیاری از خانواده های ایرانی در اینستاگرام انجام می شود.

وجود کسب و کارهای فعال در بستر این شبکه اجتماعی آن آن را از حالت سرگرم‌کننده خارج کرده و به محلی برای کسب و کارهای کوچک تبدیل کرده است. به طوری که بنیانگذار دیجیکالا در یکی از مصاحبه های خود خرده فروشی های مربوط به فروش آنلاین خصوصاً در اینستاگرام را رقیب اصلی دیجی کالا اعلام کرده بود. این بخش قابل توجه به دلیل مسائل معیشتی از طرح صیانت بیشتر نگران خواهند شد. به طوری که بندهای مربوط به این طرح که به کسب مجوز اینستاگرام و فعالیت در ایران اشاره دارد برای این کسب و کارها و صاحبان آن نگران کننده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال