بیل گیتس هوش مصنوعی را برای تحول پنل های خورشیدی به کار می‌گیرد

بیل گیتس قصد دارد با کمک شرکت تحت حمایت خود پنل های خورشیدی را متحول کند. این شرکت با نام CubicPV در آمریکا قرار دارد و بیل گیتس قصد دارد با سرمایه گذاری روی آن پنل های خورشیدی جدیدی را با استفاده از ترکیبات سیلیکون و پروسکایت بسازد. در ساخت این پنل ها از هوش […]

بیل گیتس قصد دارد با کمک شرکت تحت حمایت خود پنل های خورشیدی را متحول کند. این شرکت با نام CubicPV در آمریکا قرار دارد و بیل گیتس قصد دارد با سرمایه گذاری روی آن پنل های خورشیدی جدیدی را با استفاده از ترکیبات سیلیکون و پروسکایت بسازد. در ساخت این پنل ها از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد تا علاوه بر کاهش هزینه ها بهره وری افزایش یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت CubicPV پنل های خورشیدی جدیدی را توسعه می دهد که دارای لایه ای از سیلیکون در پایین و و لایه ای از پروسکایت در بالا است. با استفاده از این ترکیب پنل ها دارای ۳۰ درصد بهبود در عملکرد خواهند بود. مدیر عامل این شرکت با نام فرانک ون میرلو، معتقد است فرمول آنها در ساخت پنل های جدید می تواند محصولی را با صرفه اقتصادی تولید کند.

پیش از این نیز وزارت انرژی آمریکا این شرکت را به عنوان شریک اصلی خود در مرکز تحقیقات ماساچوست اعلام کرده بود. در این همکاری قرار است روش های نوین و فناوری های هوش مصنوعی به کار گرفته شود تا توسعه این پنل ها ارتقا یابد.

به گفته میرلو این پنل ها با دریافت انرژی بیشتر از خورشید سرعت جهان در مقابله با تغییرات اقلیمی را افزایش می دهد. شرکت CubicPV در خال حاضر به دنبال ساخت کارخانه ویفرهای سیلیکونی ۱۰ گیگاواتی در محلی جدید است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال