احتمال تعطیلی بخش سخت‌افزار بلک‌بری در هفتم مهرماه

با وجود گزارش‎هایی که اخیرا به گوش می‎رسد که بلک‎بری قصد دارای برای گوشی به تازگی عرضه‎شده‎ی خود، یعنی گوشی DTEK50 بلک‎بری (که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید) است، نسل جدیدی ارائه دهد، یک وب‎سایت سرمایه‎گذاری می‎گوید که نشانه‎هایی مبنی بر این وجود دارد که بلک‎بری، با داشتن پیشینه‎ای با غرور در رابطه با ساخت […]

با وجود گزارش‎هایی که اخیرا به گوش می‎رسد که بلک‎بری قصد دارای برای گوشی به تازگی عرضه‎شده‎ی خود، یعنی گوشی DTEK50 بلک‎بری (که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید) است، نسل جدیدی ارائه دهد، یک وب‎سایت سرمایه‎گذاری می‎گوید که نشانه‎هایی مبنی بر این وجود دارد که بلک‎بری، با داشتن پیشینه‎ای با غرور در رابطه با ساخت گوشی‎های هوشمند، به زودی بخش سخت‎افزاری خود را تعطیل می‎کند. این وب‎سایت کانادایی که متعلق به شرکت خدمات مالی Motley Fool است، اشاره می‎کند که بخش سخت‎افزاری بلک‎بری 65 درصد هزینه‎های توسعه و تحقیق این شرکت را تامین می‎کند، ولی گوشی‎های ساخت این شرکت کمتر از یک درصد بازار جهانی گوشی‎های هوشمند را در اختیار دارند.

مدیرعامل بلک‌‎بری آقای جان چان در گذشته اظهار داشته بود که او، در ماه اکتبر، در رابطه با تعطیلی یا عدم تعطیلی بخش سخت‎افزار این شرکت تصمیم خواهد گرفت. با توجه به این‎که اندکی بیشتر از یک هفته با ورود به ماه اکتبر فاصله داریم، در نتیجه باید به زودی منتظر شنیدن تصمیم آقای چان باشیم. طبق گفته‎ی Motley Fool شواهدی از قبل در رابطه با اتفاقی که برای بلک‎بری خواهد افتاد، وجود دارد. این وب‎سایت اشاره می‎کند که وب‎سایت بلک‎بری یک تخفیف 40 درصدی برای تمامی لوازم جانبی خود تا 6 مهرماه اعلام کرده است. از قضا این تاریخ یک روز قبل از موعد اعلام درآمد سه ماهه‎ی دوم سال این شرکت است.

در سه ماهه‎ی اخیر، این شرکت موفق به فروختن 500 هزار واحد گوشی شد و گوشی DTEK50 (که آن را عملا می‎توان یک Alcatel Idol 4 با برندی متفاوت دانست) در حال حاضر توسط فروشندگان مختلف با تخفیف فروخته می‎شود. از نظر این وب‎سایت بسیار مشهور در دنیای سرمایه‎گذاری، تمامی این شواهد صحبت از پایان بخشی از این شرکت می‎کنند که زمانی دلیل حیات بلک‎بری در دنیای رقابت و این صنعت بوده است. حالا، بخش سخت‎افزاری این شرکت نظیر یک جسم بی‎جان از پیکره‎ی بلک‎‌بری جدا خواهد شد.

تعطیلی بخش سخت‎افزار بلک‌‎بری به معنای این خواهد بود که این شرکت حالا تمرکز بیشتری بر بخش نرم‎افزاری بسیار مشهور خود خواهد گذاشت. و با آن‎که تنها تمامی این‎ها فرضیه است، ولی بستن بخش سخت‎افزار بسیار منطقی است تا سرمایه‎گذاری‎ها و مخارج بلک‎بری بدون عایدی هدر نشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال