بلک‌بری نیز بسته امنیتی برای مقابله با QuadRooter منتشر کرد

طی اخبار گذشته‎ی سایت به استحضار شما رساندیم که نزدیک به 1 میلیارد دستگاه اندرویدی به رخنه امنیتی جدید QuadRooter آلوده هستند. در این رابطه 4 نقص امنیتی کشف شده بود و 3 تای آن‎ها اصلاح و یکی از آن‎ها باقی مانده بود. به مورد باقیمانده در آپدیت امنیتی شهریورماه گوگل رسیدگی خواهد شد. آسیب‎پذیری […]

طی اخبار گذشته‎ی سایت به استحضار شما رساندیم که نزدیک به 1 میلیارد دستگاه اندرویدی به رخنه امنیتی جدید QuadRooter آلوده هستند. در این رابطه 4 نقص امنیتی کشف شده بود و 3 تای آن‎ها اصلاح و یکی از آن‎ها باقی مانده بود. به مورد باقیمانده در آپدیت امنیتی شهریورماه گوگل رسیدگی خواهد شد. آسیب‎پذیری QuadRooter می‎تواند به هکر اجازه دهد که دسترسی به روت دستگاه و به دنبال آن دوربین گوشی، میکروفون، داده‎های شخصی و موارد متعدد دیگر دسترسی داشته باشد.

میزان خطر این رخنه‎ی امنیتی تا چه حد است؟ گوشی را در نظر بگیرید که توسط تولید‎کننده‎اش به عنوان “امن‎ترین گوشی اندرویدی جهان” یاد شده است، یعنی گوشی BlackBerry DTEK50، ولی این گوشی نیز آلوده‎ به QuadRooter بوده است. اگر توجه داشته باشید از فعل ماضی استفاده کردیم. دلیل آن این است که شرکت بلک‎بری توانسته با موفقیت گوشی‎های BlackBerry Priv و DTEK50 بلک‎بری را علیه این نقص امنیتی ایمن کند. این دو گوشی، محصولات اندرویدی شرکت بلک‎بری محسوب می‎شوند.

امروز این شرکت برای این دو گوشی آپدیتی ارائه داده است که از آن‎ها در برابر این آسیب‎پذیری محافظت می‎کند. شاید این سوال مطرح شود که چرا این شرکت باید در اصلاح چیزی عجله داشته باشد که در آپدیت امنیتی ماه بعد به آن رسیدگی خواهد شد. مدیر ارشد امنیتی شرکت بلک‎بری، دیوید کلِیدرماچر پاسخ کاملی برای این سوال دارد. او گفته است “در رابطه با بعضی از آسیب‎پذیری‎های مهم اندرویدی، به عنوان مثال آسیب‎پذیری که آن را می‎توان به سادگی و از راه دور توسط یک روش مشخص‎شده برای عموم مورد استفاده قرار داد تا بدافزاری با دسترسی به روت به کار گرفته شود، نمی‎توان به سادگی تا چرخه‎ی بعدی آپدیت ماهیانه صبر کرد.”

گوشی‎های مدل Priv و DTEK50 بلک‎بری که از بازار آزاد یا مستقیما از خود این شرکت خریداری شده‎‎اند از امروز این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال