ب‌ام‌و سال 2020 خودروهای الکتریکی سری 9 و i6 خود را عرضه می‌کند؛ سردردی برای تسلا

طبق اطلاعات جدید که اخیرا در مورد خودروهای نسل جدید شرکت BMW منتشر شده، این کمپانی آلمانی قصد دارد در سال 2020 با عرضه‌ی خودروهای تمام‌الکتریکی و لوکس سری 9 و i6، رقابتی جدی‌تر را با خودروی هوشمند Tesla Model 3 آغاز نماید. هر چند پیش از سال 2020، سازندگان چندین خودروی هیبریدی و الکتریکی […]

طبق اطلاعات جدید که اخیرا در مورد خودروهای نسل جدید شرکت BMW منتشر شده، این کمپانی آلمانی قصد دارد در سال 2020 با عرضه‌ی خودروهای تمام‌الکتریکی و لوکس سری 9 و i6، رقابتی جدی‌تر را با خودروی هوشمند Tesla Model 3 آغاز نماید. هر چند پیش از سال 2020، سازندگان چندین خودروی هیبریدی و الکتریکی را روانه بازار خواهند کرد، اما هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند در حد و اندازه‌ی یک لژیونر باشند.

مجله‌ی Automobile اعلام کرده که نسل جدید خودروهای شرکت BMW که سری 9 می‌باشد، قرار است در کلاس فوق‌العاده لوکس و گران‌قیمت تولید و با خودروهایی همچون رولز‌رویس گوست رقابت داشته باشد. این اتومبیل جدید امکانات بسیار زیادی خواهد داشت و طراحی آن نیز همانند خودروهای مفهومی خواهد بود.

P90147062_highRes-1280x653

طرح‌هایی که هم‌اکنون از این خودرو منتشر شده، نشان می‌دهد که سازندگان عرضه‌ی خودرویی واقعا لوکس را دارند. شاید یک نکته در این مورد لازم باشد که به آن اشاره نماییم و آن، مشابهت این اتومبیل با خودروی Vision Future Luxury است که سازندگان در سال 2014 معرفی کرده بودند.

در مورد خود اتومبیل نیز شاید کمی سخت باشد که بخواهیم میان این خودرو و اتومبیل‌های سری 7 این شرکت که در سال 2016 عرضه خواهند شد، تفاوت قائل شویم. اما باز هم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این خودرو هوشمندتر و تجملاتی‌تر خواهد بود.

P90147087_highRes-962x720

نباید با خود تصور داشته باشید که این خودرو الکتریکی سرعت بالایی نخواهد داشت و نمی‌تواند با دیگر خودروهای قدرتمند و پر سرعت بازار رقابت نماید. هنوز سازندگان این محصول جدید را تولید نکرده‌اند، اما اگر بخواهیم به مشخصات فنی موتور این خودرو که توسط سازندگان اعلام شده دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که مدیران BMW قصد عرضه‌ی خودرویی فوق‌العاده سریع و قدرتمند را دارند. دو موتور در محصولات سری 9 شرکت ب‌‌ام‌و قرار خواهد گرفت که یکی از آنها موتور شش سلیندر V8 و هیبریدی، و دیگری موتور V-12 و قدرتمندی خواهد بود که مجموعا توان 650 اسب بخار را برای این اتومبیل به همراه خواهند داشت.

مورد دیگری که شاید بسیار جالب باشد، امکان الکتریکی بودن تمامی بخش‌های خودرو خواهد بود. هدف اصلی این شرکت آلمانی از عرضه‌ی این محصولات جدید، رقابت با دو شرکت و خودرو است. اول آنها قصد دارند مدلی تمام‌عیار از خودروی سری 9 را به مصاف اتومبیل گران‌قیمت رولزرویس فانتوم بفرستند و مدلی دیگری با مشخصات فنی پایین‌تر را جهت رقابت با Telsa Model S آماده نمایند.

البته این شرکت تنها قصد ندارد با سدان‌های قدرتمند بازار رقابت داشته باشد و هم‌اکنون در حال توسعه یک سدان کوچک‌تر در خانواده محصولات SUV که احتمالا از سری “i” خواهند بود، می‌باشد و می‌خواهد بازار را از این جهت نیز به دست گیرد.

bmw-i3

برای پر کردن فضای ایجاد شده میان خودروهای i3 و i6، سازندگان قصد دارند محصولی میان‌رده را با دو یا چهار موتور الکتریکی عرضه نمایند. همچنین آنها با استفاده از فیبر کربن در بدنه‌ی این خودرو، وزن آن را تا حد زیادی کاهش داده‌اند و شاید از باتری‌های نسل جدیدی لیتیوم-پلیمری نیز در این محصول استفاده نمایند.

خودروهای سری 9 این شرکت قرار است از سال 2020 وارد بازار شوند و پس از آن نیز خودروهای سری i6 قرار است در اختیار کاربران قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال