BMW سی‌اُمین سال تولید M3 را جشن می‌گیرد

خودروهای BMW M3، هم اکنون سی ساله شده و از این رو می‌بایست این موفقیت را جشن گرفت. اما در در این جشن خبری از کیک و شمع نیست. زیرا مهندسین این شرکت به جای آن، خودروی M3 30 Jahre را به تعدادی محدود تولید کرده و به بازارهای فروش عرضه خواهند کرد. برخلاف جشن سی سالگی سری […]

خودروهای BMW M3، هم اکنون سی ساله شده و از این رو می‌بایست این موفقیت را جشن گرفت. اما در در این جشن خبری از کیک و شمع نیست. زیرا مهندسین این شرکت به جای آن، خودروی M3 30 Jahre را به تعدادی محدود تولید کرده و به بازارهای فروش عرضه خواهند کرد.

برخلاف جشن سی سالگی سری M5، این سری از محصولات این شرکت مشهور به قدرت و کارایی بسیار بالای آن سری جدید مجهز نشده‌اند. در واقع خودروی 30 Jahre دارای همان قدرت موتور 444 اسب بخاری است. درست همانند دیگر رقبای خود در سری M3. این میزان قدرت موتور به منظور رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در طی مدت زمان چهار ثانیه کاملا مناسب خواهد بود. این میزان از شتاب خودرو به هیچ وجه کند و نامناسب نیست اما در هر صورت برای نسخه‌های محدود تولید شده، یک شکست بزرگ محصوب خواهد شد زیرا به نسخه‌های معمولی در این حیطه هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

همانند دیگر موتورهای خودروهای رقیب و شاید به تقلید از آن‌ها، این خودرو نیز در بخش کمک‌فنرها تجدید نظر کرده و طراحی جدید را به آن بخشیده است. علاوه بر آن شاهد بهینه‌سازی تثبیت‌کننده‌ها نیز در این حوزه هستیم. سیستم تعلیق جدید این خودرو به همراه برنامه ESP بهینه‌سازی شده آن در کنار دیفرانسیل‌های دستکاری شده مناسب این خودرو نیز به گونه‌ای است که باعث می‌شود تجربه بسیار خوبی از رانندگی با این سری را در خاطره داشته باشید.

شاسی خودرو و دیگر ضمائم آن بر روی چرخ‌هایی 20 اینچی قرار گرفته‌اند که البته این بخش نیز توسط لاستیک‌هایی با ابعاد 265/30 در بخش قدامی و 285/30 در بخش خلفی پوشیده شده‌اند.

BMW M3 (3)

خودروی 30 Jahre از این نظر مورد تحسین است که دارای دو سیلندر اضافی و 212 اسب بخار قدرت اضافی نسبت به مدل 1986 E30 می‌باشد. البته با این حال همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، شرکت BMW در مورد تشابه قرار دادن این دو نوع خودرو حتی از نظر ظاهری تمامی تلاش خود را کرده و از این رو رنگ آبی ماکائو را برای این خودروی جدید انتخاب کرده است. از طرفی طراحی متالیک آن نیز درست همانند نسل اولیه این سری از خودروها بوده و برای 30 Jahre به یک استاندارد تبدیل شده است.

علاوه بر آن خودروی 30 Jahre در بخش صندلی‌ها از طراحی بسیار زیبا و راحت سری جدید M3 برخوردار می‌باشد. این در حالی است که رنگ‌ آنها نیز نسبت به مدل‌های غیر خاص بسیار متفاوت و لوکس بوده و از این نظر نیز قابل تحسین است. از طرفی بر روی داشبورد این خودرو نیز نشان خاصی وجود دارد که بر روی متمایز بودن این مدل از خودروهای این شرکت دلالت دارد.

تنها 500 عدد از خودروی M3 30 Jahre تولید خواهند شد که هر کدام از آنها 10,000 یورو (11,103 دلار) قیمت خواهند داشت. این در حالی است که نسخه‌های معولی سری M3 این شرکت 78,440 دلار قیمت خواهند داشت. این سری از خودروها در نیمه سال میلادی 2016 مصادف با عقد قرار به منظور فروش اولین خودرو از این سری که به سی سال پیش بر‌می‌گردد، به بازارهای فروش جهانی عرضه خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال