ماهواره‌ی تمام الکتریکی بویینگ، ماموریت خود را آغاز کرد

ساعاتی پیش کمپانی آلمانی بویینگ به صورت رسمی اعلام کرد که اولین ماهواره‌ی تمام-‌الکتریکی جهان، ماموریت خود را آغاز نمود. این ماهواره که ABS-3A 702SP نام دارد، در ابتدا در ماه مارس پرتاب شد و به عنوان یک ماهواره‌ی ارتباطی و رادیویی کار خود را آغاز نمود تا اینکه در تاریخ 31 آگوست، کنترل آن به […]

ساعاتی پیش کمپانی آلمانی بویینگ به صورت رسمی اعلام کرد که اولین ماهواره‌ی تمام-‌الکتریکی جهان، ماموریت خود را آغاز نمود. این ماهواره که ABS-3A 702SP نام دارد، در ابتدا در ماه مارس پرتاب شد و به عنوان یک ماهواره‌ی ارتباطی و رادیویی کار خود را آغاز نمود تا اینکه در تاریخ 31 آگوست، کنترل آن به صورت کامل در اختیار صاحبانش قرار گرفت. شرکت بویینگ این ماهواری را برای کمپانی ABS و با هدف ارائه‌ی سرویس در قاره‌های آمریکای‌ شمالی و جنوبی، اروپا، آفریقا و خاورمیانه تولید کرده است و از امروز نیز ماموریت اصلی این ماهواره، آغاز شده است.

همانطور که اشاره کردیم، ماهواره ABS-3A 702SP در ماه مارس و به وسیله‌ی یک راکت SpaceX Falcon 9 به فضا فرستاده شد. و اولین ماهواره‌ای بود که با سوخت یون‌-زنون و نیروی محرکه الکتریکی، انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. همچنین این ماهواره را با سایر ماهواره‌ها که از سوخت‌های شیمیایی و یونی به صورت ترکیبی استفاده می‌کرده‌اند، نباید اشتباه بگیریم.

زنون ماده‌ای بی‌اثر و بی‌خطر است و به همین دلیل بویینگ آن را به عنوان سوخت اصلی انتخاب و اذعان داشته که این ماده می‌تواند عملیات ماهواره ABS-3A 702SP را طی 15 سال عمر مفیدی که برای آن در نظر گرفته شده، ادامه دهد. همچنین این ماهواره با 4 پیشرانه‌ای که دارد، تنها 5 کیلوگرم سوخت در سال مصرف می‌کند که این میزان، یک دهم سایر ماهواره‌هایی است که با سوخت‌های مایع کار می‌کنند و از این نظر بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

تا این لحظه ماهواره 702SP موفق عمکرده و همین موضوع باعث شده تا یک ماهواره‌ی دیگر با نام ABS-2A، اوایل سال 2016 برای شرکت ABS به فضا پرتاب شود. همچنین تکنولوژی‌هایی که در ماهواره 702SP به کار گرفته شده، باعث شده تا هزینه‌ی پرتاب ماهواره به فضا به حداقل خود کاهش پیدا نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال