این سبک‌ترین فلزی است که تا کنون ساخته شده: 100 بار سبک‌تر از استیروفوم

در آخرین تحقیقاتی که شرکت بوئینگ برای به کارگیری مواد سبک‌تر برای هواپیماهای خود انجام داده، موفق به تولید ماده‌ای شده است که می‌توان آن را سبک‌ترین فلز در جهان خواند. البته بوئینگ تنها یک ماده‌ی بسیار سبک را تولید نکرده، بلکه این ریزتورینه در عین وزن بسیار پایین، مقاومتی بسیار بالایی نیز دارد. اصلی‌ترین هدفی که […]

در آخرین تحقیقاتی که شرکت بوئینگ برای به کارگیری مواد سبک‌تر برای هواپیماهای خود انجام داده، موفق به تولید ماده‌ای شده است که می‌توان آن را سبک‌ترین فلز در جهان خواند. البته بوئینگ تنها یک ماده‌ی بسیار سبک را تولید نکرده، بلکه این ریزتورینه در عین وزن بسیار پایین، مقاومتی بسیار بالایی نیز دارد.

اصلی‌ترین هدفی که هر شرکتی تولیدکننده‌ی هواپیما در ذهن خود دارد، به کارگیری موادی بسیار سبک و در عین حال بسیار مقاوم است تا علاوه بر کاهش بسیار زیاد وزن هواپیما، هزینه‌های سوخت نیز به حداقل برسد. ریزتورینه جدیدی که بوئینگ موفق به تولید آن شده، 100 بار سبک‌تر از استیروفوم بوده و دلیل آن نیز چیزی نیست جز وجود 99.99 درصد هوا در ساختار این فلز. ساختار سه‌بعدی و پلیمری این فلز، دقیقا همانند یک استخوان است؛ بخش بیرونی بسیار محکم و خود فلز، تو خالی.

به لطف امکان تولید این فلز با ساختار و شبکه‌های گوناگون، می‌توان این فلز را به هر شکلی که مهندسین می‌خواهند، تولید کرد و در نتیجه‌، هر چیزی که به وسیله‌ی آن ساخته شود (از هواپیما گرفته تا اتومبیل و سفینه فضایی)، وزنی بسیار پایین خواهد داشت. احتمالا بوئینگ بتواند از این فلز در آینده‌ی دنیای روبوتیک نیز استفاده کند.

البته باید اشاره کنیم که بوئینگ اعلام کرده که این فلز می‌تواند با مواد به کار رفته در بخش‌ها و دیواره‌های داخلی هواپیما که از اهمیت پایین‌تری برخوردار هستند، جایگزین شود. و این یعنی قرار نیست آلومینیوم و فولاد به صورت کامل از هواپیما حذف شود، اما می‌توان در نظر داشت که این مواد می‌تواند در آینده نیز مورد استفاده قرار گرفته و ابزار و وسائلی سبک‌تر را تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال