بوستون داینامیکس ویدیویی از توانایی خارق العاده ربات خود در انجام کارهای ساختمانی منتشر کرد

بوستون داینامیکس اخیراً ویدیوی با مضمون توانایی های ربات دو پای خود منتشر کرد که در آن ربات اطلس در حال انجام کارهای ساختمانی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بوستون داینامیکس ویدیویی از حرکات نمایشی ربات اطلس منتشر کرد که در حال انجام کارهای ساختمانی است. در این ویدئو یک […]

بوستون داینامیکس اخیراً ویدیوی با مضمون توانایی های ربات دو پای خود منتشر کرد که در آن ربات اطلس در حال انجام کارهای ساختمانی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بوستون داینامیکس ویدیویی از حرکات نمایشی ربات اطلس منتشر کرد که در حال انجام کارهای ساختمانی است. در این ویدئو یک منطقه ساختمان سازی به صورت شبیه سازی وجود دارد که این ربات میتواند تخته ها و کیسه های ابزار را جابجا کند.

این شرکت با هدف نمایش نتایج تحقیقات خود این ویدیو را منتشر کرده است. البته این ویدئو به صورت ویرایش شده منتشر شد و برخی اشتباهات مربوط به ربات از آن حذف شده است.

کویندرزما می گوید: فکر ما تنها حرکت دادن ربات بصورت پویا مانند آنچه در پارکور و رقص رباتیک انجام شد، نبود. در حال حاضر تلاش ما برای هدف جدیدی است که در آن ربات بتواند اشیا را درک کرده و بتواند با آنها ارتباط برقرار کند.

آنچه که در بیانیه شرکت هیوندای گفته شد در واقع تغییرات قابل توجه است. پیش از این هرگز ایده استفاده از ماشین های دو پا در محل کار عملی نشده بود. این شرکت تاکنون دو ربات با نام های Spot و Stretch دارد که در بازار به فروش می رسند. یکی از آنها یک چهارچرخ بهمراه یک بازوی بزرگ است و می تواند در انبارها برای جابجایی جعبه های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. ربات چهار پا نیز وظایفی مانند نظارت و بازرسی و یا دوربین مدار بسته از راه دور بهمراه نقشه برداری را انجام می دهد.

در این ویدیو توضیحاتی در مورد این ربات ارائه شده که در آن نسل جدید ربات اطلس دوپا معرفی وکارهایی انجام می دهد که تاکنون توسط هیچ ربات دیگری انجام نشده است. کویندرزما می گوید رویای این شرکت ساخت ربات انسان نما است که بتواند کارهای انسان را انجام دهد. به گفته وی این ربات ها می توانند در مواردی مانند ساخت و ساز، کارخانه و یا موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال