ساخت ریز پردازنده ای با کارآمدی ۸۰ برابر بهتر از نمونه های کنونی

محققان ژاپنی موفق شدند ریز پردازنده ای را طراحی کنند که علاوه بر کاهش مصرف انرژی قادر است بسیاری از مشکلات مربوط به ریزپردازنده های کنونی را حل کند. ریزپردازنده تولید شده توسط محققان دانشگاه ملی یوکوهاما ۸۰ برابر کارایی بیشتر نسبت به ریزپردازنده های کنونی دارد. کارآمدی یک ریزپردازنده قدرت محاسبه آن است. میزان […]

محققان ژاپنی موفق شدند ریز پردازنده ای را طراحی کنند که علاوه بر کاهش مصرف انرژی قادر است بسیاری از مشکلات مربوط به ریزپردازنده های کنونی را حل کند.

ریزپردازنده تولید شده توسط محققان دانشگاه ملی یوکوهاما ۸۰ برابر کارایی بیشتر نسبت به ریزپردازنده های کنونی دارد. کارآمدی یک ریزپردازنده قدرت محاسبه آن است. میزان قدرت محاسباتی آن نیز به مقدار انرژی مصرف شده بستگی دارد. از طرفی افزایش اتصال و یا تقاضای انرژی یکی از مشکلات اساسی زیرساخت های رایانه ای محسوب می شود. به طوری که برخی از مراکز داده مدرن برای خنک سازی کافی نیاز به سکونت در مجاورت آب دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همین موضوع باعث محدودیت هایی در پیشرفت های محاسباتی و زیرساخت ها می شود. ریزپردازنده تولید شده توسط محققان ژاپنی علاوه بر کاهش تقاضای انرژی بسیاری از مشکلات مربوط به ریزپردازنده های کنونی را نیز ندارد. یکی از مشکلات مربوط به ریز پردازنده ساخته شده شرایط پیرامونی آن است که طبق اظهار نظر محققان در آینده قابل حل خواهد بود. بهینه‌سازی ریزپردازنده با کمک ابررساناها و سازه های الکترونیکی دیجیتال انجام شد. فرآیند آن نیز کوانتوم-شار-پارامترون آدیاباتیک  AQFP نام دارد.

در حالت کلی ابررساناها برای استفاده در سازه های الکترونیکی به خنک کننده های زیادی نیاز دارند. به همین دلیل مناسب استفاده در ریز پردازنده های کارآمد نیستند. با این حال تیم ژاپنی ابررسانا ابداعی خود را در ریز پردازنده مورد استفاده قرار دادند که با توجه به فرایند AQFP بازهم میزان مصرف انرژی آن ۸۰ برابر کمتر از ریزپردازنده های حال حاضر است.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال