ساخت ربات کوچک میکروالکترونیکی که مانند موتور جت کار می‌کند

محققان اخیرا ربات کوچک میکروالکترونیکی را ابداع کرده اند که می تواند با شلیک حباب حرکت کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری و به نقل از New Atlas، کوچکترین ربات میکروالکترونیکی جهان توسط دانشمندان آلمانی ساخته شده که می توانند مانند جت و با شلیک حباب حرکت کند. پروفسور الیور جی اشمیت از […]

محققان اخیرا ربات کوچک میکروالکترونیکی را ابداع کرده اند که می تواند با شلیک حباب حرکت کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری و به نقل از New Atlas، کوچکترین ربات میکروالکترونیکی جهان توسط دانشمندان آلمانی ساخته شده که می توانند مانند جت و با شلیک حباب حرکت کند. پروفسور الیور جی اشمیت از آلمان طراح این ربات بوده و یک تیم بین المللی نیز با وی همراهی داشته است.

اندازه این میکروربات ها 0.8 میلیمتر و با ضخامت 0.14 میلیمتر است و هدایت آن را یک فرستنده بی سیم بر عهده خواهد داشت. ارسال سیگنال به این ربات باعث گرم شدن یکی از لوله های پلیمری چسبیده به این ربات از طریق سیم پیچ خواهد شد. این دو لوله وظیفه دریافت محلول هیدروژن پروکسید و آب را خواهند داشت. با غوطه ور شدن این ربات در این محلول، پلاتین موجود در داخل لوله های پلیمری یک واکنش کاتالیزوری را تدارک می بینند و حباب های اکسیژن تولید شده این ربات را به حرکت در می آورد.

برای افزایش سرعت این ربات کافیست مقدار گرمای لوله های پلیمری را افزایش داد تا واکنش کاتالیزوری افزایش و تولید حبای نیز بیشتر شود. برای هدایت این میروربات نیز می توان از تغییرات گرما استفاده کرد. اشمیت نوعی بازو برای این ربات طراحی کرده که از جنس پلیمر است و با گرما واکنش نشان می دهد و با تغییرات آن باز یا بسته می شود. این ربات در آینده وظیفه تحویل دارو در بدن انسان را برعهده خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال