ساخت ربات های مایعی که بدون نیاز به انرژی الکتریکی کار می کنند

محققان اولین ربات مایع را با الهام از حرکت حشرات روی آب ساختند که می‌تواند بدون انرژی الکتریکی کار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی و دانشگاه ماساچوست ربات مایعی ساختند که می تواند به طور پیوسته و بدون نیاز به انرژی الکتریکی کار کند. برای ساخت […]

محققان اولین ربات مایع را با الهام از حرکت حشرات روی آب ساختند که می‌تواند بدون انرژی الکتریکی کار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی و دانشگاه ماساچوست ربات مایعی ساختند که می تواند به طور پیوسته و بدون نیاز به انرژی الکتریکی کار کند. برای ساخت این ربات از نحوه راه رفتن حشرات روی آب الهام گرفته شده و می‌تواند به عنوان یک سطح شیمیایی خودکار و یا تحویل دهنده دارو مورد استفاده قرار بگیرد.

تام راسل، استاد دانشگاه ماساچوست و نویسنده این تحقیق می‌گوید: پیش از این نیز ربات‌های مایع بسیاری رونمایی شده بودند که تنها می توانستند به طور مستقل فقط یک بار مورد استفاده قرار بگیرند. در غیر این صورت نیاز به نیروی الکتریکی برای ادامه کار داشتند. این تحقیق که در مجله Nature Chemistry به چاپ رسیده است نشان می دهد محققان ربات های مایعی را ساخته اند که بدون نیاز به انرژی الکتریکی عملکرد پیوسته خواهد داشت. زیرا انرژی مورد نیاز خود را از طریق مواد شیمیایی محیط دریافت خواهند کرد.

 در آزمایش انجام گرفته برای ساخت این ربات مشخص شد که این ربات ها با استفاده از نمک می‌توانند به سمت محلول مایع رفته و در وسط آن جمع شوند. جایی که مواد شیمیایی خاصی برای استفاده این ربات ها وجود دارد. در نتیجه در این ربات ها واکنش های شیمیایی و تولید حباب اکسیژن به وجود می آید. این حباب ها همانند یک بالون این ربات ها را به سمت بالا و سطح مایع خواهد آورد. در این هنگام آن ها میتوانند تخلیه محموله‌های خود را انجام دهند و در صورت وجود نمک این کار برای چند بار انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال