ساخت قایق های خودران با کمک هوش مصنوعی

موسسه ام آی تی تلاش دارد تا با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی و کنترل قوی ناوبری قایق های رباتیک خودران با ظرفیت ۵ سرنشین تولید کند. این قایق می تواند بدون نیاز به راننده گردشگران را به گردش ببرد یا زباله ها را جمع آوری کرده و کالاها را تحویل دهد. به گزارش سرویس […]

موسسه ام آی تی تلاش دارد تا با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی و کنترل قوی ناوبری قایق های رباتیک خودران با ظرفیت ۵ سرنشین تولید کند. این قایق می تواند بدون نیاز به راننده گردشگران را به گردش ببرد یا زباله ها را جمع آوری کرده و کالاها را تحویل دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قایق رباتیک خودران موسسه فناوری ماساچوست به نام روبوت که حدود ۶ سال از طراحی اولیه آن می‌گذرد به مرحله عملیاتی رسیده است. قایق رباتیک روبوت پس از چندین بار باز طراحی و آزمایش‌های مختلف اکنون قادر به حمل ۵ مسافر است. سازندگان این قایق نسخه کامل آن را با قابلیت حمل بار ۱۵۰۰ کیلوگرمی، جمع آوری زباله و تحویل کالا در آمستردام عرضه کردند. نسخه جدید روبوت در رنگ های مشکی و خاکستری شامل دو نیمکت است که می‌تواند پنج مسافر را حمل کند. کنترل آن از طریق برق است و می‌تواند به صورت بی‌سیم نیز شارژ شود.

دانیلا روس، مدیر آزمایشگاه کامپیوتر و هوش مصنوعی موسسه ماساچوست در مورد ساخت و طراحی این قایق خودران گفته است: نسخه جدید بسیار دقیق تر بوده و نسبت به نسخه قبلی سیستم های ادراک و ناوبری قوی‌تری دارد. در این نسخه از حالت جدیدی برای اتصال به قایق های دیگر و یا بندر استفاده شده و موقعیت یابی آن نیز نسبت به قبل بهبود بیشتری یافته است.

 به گفته این آزمایشگاه فناوری به کار گرفته شده در این قایق همانند خودروهای خودران است و با کمک جی پی اس برای طی یک مسیر تصمیم گیری خواهد شد. در این قایق از فناوری لیدار و دوربین‌هایی با میدان دید ۳۶۰ درجه استفاده شده است که می‌تواند تعیین مسیر و جلوگیری از برخورد با موانع را به خوبی کنترل کند. کنترل از راه دور قایق نیز توسط یک اپراتور در خشکی انجام خواهد شد. این اپراتور حتی می تواند ۵0 مدل از این قایق را نیز کنترل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال