افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی داخل کشور به 10 هزار گیگابایت تا پایان سال

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی داخل کشور به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه خبر داد و گفت: تا پایان سال این ظرفیت به ۱۰ هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد. به گفته وی، هم اکنون زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آماده است و معماری این شبکه تکمیل شده است. […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی داخل کشور به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه خبر داد و گفت: تا پایان سال این ظرفیت به ۱۰ هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

به گفته وی، هم اکنون زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آماده است و معماری این شبکه تکمیل شده است. زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد ظرفیت ارتباطات داخلی کشور ۶۲۴ گیگابایت بر ثانیه بود اما هم اکنون این ظرفیت به ۴ هزار گیگابایت رسیده است.

واعظی با اشاره به اینکه در این راستا جلسات منظمی با مخابرات، اپراتورهای موبایل و اپراتورهای ارتباطی برای به‌روزرسانی شبکه دسترسی ارتباطی انجام می‌گیرد، گفت: امیدواریم به زودی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصرریح کرد: درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت را بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش داده‌ایم تا با کاهش نرخ پهنای باند در این فضا کسب و کار رونق گیرد.

وی در ادامه از دوبرابر شدن حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان برنامه ششم این بازار به سه برابر افزایش می‌یابد.

همچنین طبق اظهارات واعظی، تا پایان امسال تمامی روستاهای دارای بیشتر از ۲۰ خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال