ربات های هزار پا می توانند به راحتی از مناطق سخت عبور کنند

دانشمندان با الهام از هزارپاها ربات هایی را توسعه دادند که می تواند مسیرهای دشوار را به راحتی پشت سر بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته پژوهشکران اضافه کردن پا به ربات ها می تواند باعث افزایش توانایی آنها در حرکت باثبات روی سطوح شود. این قابلیت با مفهومی با […]

دانشمندان با الهام از هزارپاها ربات هایی را توسعه دادند که می تواند مسیرهای دشوار را به راحتی پشت سر بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته پژوهشکران اضافه کردن پا به ربات ها می تواند باعث افزایش توانایی آنها در حرکت باثبات روی سطوح شود. این قابلیت با مفهومی با نام افزونگی فضایی معرفی میشود.

گروهی از محققان و فیزیکدانان موسسه جورجیا با الهام از هزارپا و تقلید حرکات او یک ربات جدید با قابلیت حرکت روی چندین پا ساختند. آنها در آزمایشات خود متوجه شدند ربات های دارای پاهای بیشتر نیاز به هیچ گونه حسگری نداشته و قادر است با چابکی بیشتر روی سطوح ناهموار حرکت کند. دنیل گلدمن از محققان این پژوهش می گوید: با دیدن هزارپا می توانیم ببینیم که او در دنیای دیگری از نظر حرکتی زندگی می کند. ما تا حد زیادی تحت اینرسی حرکت می کنیم. اما در هزارپاها وضعیت متفاوت است. آنها برای حرکت به جلو باید تمام اعضای بدن خود را حرکت دهند.

این پژوهشگران با توسعه نظریه افزونگی فضایی معتقدند با اضافه کردن پا به ربات ها توانایی آنها روی سطوح بصورت باثبات و قوی تر از قبل خواهد بود. با این ایده ربات هایی توسعه می یابند که بدون نیاز به حسگر و به شکلی موفق حرکت می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال