میزان مصرف برق ChatGPT در روز ۱۷ هزار برابر بیشتر از یک خانواده آمریکایی است

مصرف برق ChatGPT در طول روز حدود نیم میلیون کیلووات ساعت است که تقریباً ۱۷ هزار برابر بیشتر از مصرف یک خانوار آمریکایی با ۲۹ کیلووات ساعت برق است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محاسبات انجام گرفته نشان می‌دهد چت بات هوش مصنوعی ChatGPT در طول روز مصرف برقی معادل نیم میلیون […]

مصرف برق ChatGPT در طول روز حدود نیم میلیون کیلووات ساعت است که تقریباً ۱۷ هزار برابر بیشتر از مصرف یک خانوار آمریکایی با ۲۹ کیلووات ساعت برق است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محاسبات انجام گرفته نشان می‌دهد چت بات هوش مصنوعی ChatGPT در طول روز مصرف برقی معادل نیم میلیون کیلووات ساعت دارد. این در حالی است که یک خانوار آمریکایی روزانه تنها ۲۹ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. می‌توان گفت این هوش مصنوعی حدود ۱۷ هزار برابر بیشتر نسبت به یک خانواده آمریکایی برق مصرف می‌کند.

طبق گزارش منتشر شده این چت بات در طول روز به ۲۰۰ میلیون درخواست از کاربران پاسخ داده و به همین دلیل میزان برق مصرفی آن بیش از نیم میلیون کیلووات ساعت است. تقسیم این رقم بر میزان مصرف یک خانواده آمریکایی نشان می‌دهد این چت بات پر سر و صدا حدود ۱۷ هزار برابر بیشتر از مصرف عادی یک خانوار به برق نیاز دارد.

در صورتی که استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مولد در جهان افزایش پیدا کند به همین میزان برق مصرفی نیز بیشتر خواهد شد. در حالی است که بسیاری از شرکت‌های فناوری به دنبال معرفی مدل‌های هوش مصنوعی بیشتر بوده و به موازات آن میزان برق مصرفی نیز در آینده بسیار بیشتر از میزان مصرف کنونی خواهد بود. بر اساس محاسباتی که الکس دیوریس از دانشمندان داده بانک ملی در هلند انجام شده است در صورتی که فناوری هوش مصنوعی مولد در هر جستجوی گوگل ادغام و ترکیب شود استفاده کاربران از این فناوری باعث مصرف حدود ۲۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در طول یک سال خواهد شد. این میزان برق مصرفی حتی از میزان برق مصرف شده در کشورهایی مانند کرواسی، کنیا و گواتمالا در یک سال بیشتر است.

این محقق می‌گوید فناوری هوش مصنوعی بسیار انرژی بر بوده و هر سرور هوش مصنوعی میزان انرژی مصرفی برابر با مجموع بیش از ۱۲ خانوار بریتانیایی دارد. در حال حاضر نمی‌توان به طور دقیق میزان کل مصرف برق در این صنعت را محاسبه کرد فی بسیاری از شرکت‌های فناوری با سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی اطلاعات دقیقی در مورد مصرف انرژی توسط آن منتشر نمی‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال