چین سد عظیم نیروگاه آبی خود را با کمک هوش مصنوعی و فناوری چاپ سه بعدی میسازد

چین قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، ربات های ساخت و ساز و فناوری چاپ سه بعدی یک سد عظیم نیروگاه آبی احداث کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سد یانگ کو در چین و در فلات تبت به صورت لایه به لایه با کمک هوش مصنوعی ربات ها و فناوری […]

چین قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، ربات های ساخت و ساز و فناوری چاپ سه بعدی یک سد عظیم نیروگاه آبی احداث کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سد یانگ کو در چین و در فلات تبت به صورت لایه به لایه با کمک هوش مصنوعی ربات ها و فناوری چاپ سه بعدی ساخته میشود .در مقاله‌ای که در این زمینه در مجله دانشگاه چینهوا منتشر شد اطلاعاتی از ساخت این سد عظیم نیروگاه آبی در مدت دو سال ارائه شده است.

در صورت موفقیت این پروژه سد یانگ کو با ارتفاع ۱۸۰ متر بلندترین سازه جهان ساخته شده از فناوری چاپ سه بعدی محسوب میشود. پیش از این رکورد بلندترین سازه به ساختمان اداری ۲ طبقه ۶ متری در دبی اختصاص داشته است. به گفته مهندسان نویسنده این مقاله در صورت تکمیل این سد، چین می تواند سالانه ۵ میلیارد کیلووات ساعت برق دریافت کند. فرایند ساخت نیز توسط یک سیستم هوش مصنوعی مرکزی انجام می گیرد که با کمک آن یک خط مونتاژ خودکار شامل وسایل نقلیه بدون سرنشین مدیریت می شود.

 از جمله ناوگان این سیستم هوش مصنوعی می توان به کامیون های بدون سرنشین، بولدوزرهای بدون راننده و غلتک های مجهز به حسگر اشاره کرد. علاوه بر آن پس از اضافه شدن هر لایه از سد حسگرها توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شده تا پیشروی ساخت مورد بررسی قرار گیرد. به گفته این محققان با کمک هوش مصنوعی خطای انسانی و یا خطر آسیب انسانی به شدت کاهش یافته و روند ساخت و ساز نیز روان‌تر انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال