چین از اولین ناو پهپادبر مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان رونمایی کرد

 اولین ناو پهپادبر مبتنی بر هوش مصنوعی در چین ساخته شد. این ناو دارای سیستم خودران خواهد بود و هدف از ساخت آن نیز نظارت بر دریاها و حمل بار است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناو پهپادبر ژو های یون مجهز به هوش مصنوعی است و برای اولین بار در دنیا […]

 اولین ناو پهپادبر مبتنی بر هوش مصنوعی در چین ساخته شد. این ناو دارای سیستم خودران خواهد بود و هدف از ساخت آن نیز نظارت بر دریاها و حمل بار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناو پهپادبر ژو های یون مجهز به هوش مصنوعی است و برای اولین بار در دنیا چنین ناوی ساخته شده است. هم اکنون این ناو مراحل تحقیقات علمی و مشاهدات دریایی را پشت سر می گذارد. به گفته چین این ناو اولین کشتی خودران پهپادبر در جهان محسوب میشود.

چین دک، مسئول ساخت این کشتی در مورد آن میگوید: این کشتی خودران نوعی گونه دریایی زیبا و جذاب است که علاوه بر هوشمند بودن میتواند در رصد اقیانوس ها تغییرات انقلابی ایجاد کند. در حالی که وسایل نقلیه خودران در جهان در حال افزایش هستند استفاده از نوع سرنشین دار میتواند ارزان‌تر و آسان‌تر محسوب شود اما ساخت این کشتی بدون سرنشین موضوعی است که باید با آزمایش های بیشتری به پاسخ آن رسید.

 چین قصد دارد پس از تکمیل این کشتی با کمک هوش مصنوعی و سیستم های بدون سرنشین از آن برای نظارت دریایی با کارایی بالاتر استفاده کند. البته این کشور پیش از این نیز از سیستم های تجهیزات بدون سرنشین در محیط زیست دریایی استفاده کرده است.

ناو پهپادبر ژو ها یون به طول ۸۸.5 متر می تواند دو هزار تن بار را حمل کند. همچنین سرعت متوسط آن ۱۳ گره دریایی و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸ گره دریایی است. شرکت گوانگژو هوانگپو ونچانگ از زیر مجموعه های کشتی سازی دولتی چین مسئول ساخت این ناو است و قرار است آزمایشات دریایی تکمیلی نیز تا پایان سال جاری انجام شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال