یک ربات جدید چینی، موفق به شکستن رکورد بیشترین مسافت طی کرده شد

یک ربات چینی موفق شد با داشتن چهار پا و طی کردن مسافت 134 کیلومتر رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط روبات‌ها را بشکند. این رکورد که هفته‌ی گذشته در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شده توسط دانشگاه Chongqing  کشور چین شکسته شده است. ربات چینی موفق شده در طی 54 ساعت، 134 کیلومتر را […]

یک ربات چینی موفق شد با داشتن چهار پا و طی کردن مسافت 134 کیلومتر رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط روبات‌ها را بشکند. این رکورد که هفته‌ی گذشته در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شده توسط دانشگاه Chongqing  کشور چین شکسته شده است. ربات چینی موفق شده در طی 54 ساعت، 134 کیلومتر را بدون توقف طی کند تا موفق به کسب این رکورد شود.

براساس کتاب رکورد‌های جهانی گینس هر ربات برای شکستن این رکورد باید بدون این که سوختش تمام شود به طور یکسره به راه رفتن بپردازد. این ربات نیز که Xingzhe شماره یک نام گرفته موفق شده در طی زمان 54 ساعت و 34 دقیقه بدون توفق و بدون به اتمام رسیدن سوخت مسافت 134 کیلومتری پیست مسابقات را طی کند.

ربات چینی موفق شد در طی این زمان 1405 بار به دور پیست 95.9 متری راه برود و رکورد قبلی که مربوط به ربات  Ranger دانشگاه Cornell آمریکا بود را بشکند. این رکورد در سال 2011 در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده بود. رباط ساخته شده توسط دانشگاه Cornell موفق شده بود تنها مسافت 65 کیلومتری را طی کند.

در چند سال گذشته ربات‌ها دچار پیشرفت‌های زیادی شده‌اند و شاهد پیشرفت روزافزون آن‌ها بوده‌ایم هرچند چینی‌ها توانسته‌اند این تکنولوژی را به نحو بهتری به کار گیرند و موفق به ثبت‌ رکوردهای مختلفی نیز شده‌اند. باید دید در سال‌های آینده ربات‌ها به چه شکل خواهند بود و آیا نهایتا شاهد ربات‌های فوق پیشرفته نیز خواهیم بود یا خیر؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال