تلاش دانشمندان چینی برای تولید فلز مایع و ساخت ترمیناتور واقعی

در فیلم ترمیناتور، شخصیت اصلی فیلم از نوعی فلز مایع ساخته شده بود که می توانست تغییر شکل داده و به مدل های مختلف درآید. اکنون دانشمندان چینی به دنبال ساخت نوعی فلز مایع هستند که بتوان آن را به شکل های مختلف درآورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان چینی در پی ساخت […]

در فیلم ترمیناتور، شخصیت اصلی فیلم از نوعی فلز مایع ساخته شده بود که می توانست تغییر شکل داده و به مدل های مختلف درآید. اکنون دانشمندان چینی به دنبال ساخت نوعی فلز مایع هستند که بتوان آن را به شکل های مختلف درآورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان چینی در پی ساخت نوعی فلز هستند که بتواند به شکل مایع دربیاید و بدین ترتیب بتوان اجسامی با شکل های مختلف ساخت. این محققان اکنون ادعا می کنند که اکنون نوعی ماده مشبک فلزی ساخته اند که پس از له شدن می توان دوباره آن را از نو ساخت. این ماده که اکنون به عنوان یک فلز-مایع خنک کننده استفاده میشود، از آلیاژ فیلد(Field) ساخته شده است.

یو ژانگ، مهندس مکانیک دانشکده مهندسی و علوم دانشگاه بینگهامتون(Binghamton) به عنوان سازنده این فلز می گوید: برای فرآوری این ماده 6 ماه زمان صرف شد و در ساخت آن از بهترین مواد و پارامترهای فرآوری استفاده شده است. در این ماده فلز مایع توسط یک پوسته محصور میشود زیرا در غیر اینصورت فلز مایع بیرون می ریزد. در واقع این پوسته است که یکپارچگی این جسم را کنترل می کند.

نمونه های اولیه این ماده به شکل آنتن های مشبک، لانه زنبور و توپ فوتبال بوده اند که با دریافت حرارتی نزدیک به نقطه دوب قادر هستند تا به شکل اولیه خود بازگردند. این فلز مایع درزمان له شدن انرژی جذب می کند و دوباره با حرارت دیدن به شکل اصلی باز میگردد. به نظر می رسد ساخت این فلز مایع می تواند صنایعی مانند صنایع فضایی را دگرگون کند. این در حالیست که ژانگ تلاش دارد تا از این فلز نوعی ربات تولید کند که در حال حاضر یک دست آن ساخته شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال