دانشمندان چینی از کودهای ارگانیک برای افزایش باروری خاک استفاده کردند

محققان چینی تلاش دارند تا در جهت افزایش باروری خاک از کودهای ارگانیک استفاده کنند. هدف از این پروژه تامین مواد غذایی مورد نیاز برای ۱.۴ میلیارد نفر از مردم این کشور است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روشهای کشت کنونی و همچنین استفاده از کودهای شیمیایی طی چندین سال می‌تواند باعث‌کاهش […]

محققان چینی تلاش دارند تا در جهت افزایش باروری خاک از کودهای ارگانیک استفاده کنند. هدف از این پروژه تامین مواد غذایی مورد نیاز برای ۱.۴ میلیارد نفر از مردم این کشور است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روشهای کشت کنونی و همچنین استفاده از کودهای شیمیایی طی چندین سال می‌تواند باعث‌کاهش باروری خاک شده و تا ۱۰ درصد قابلیت کشت را کاهش دهد.

محققان چینی معتقدند در حال حاضر کاربری زمین های کشاورزی در این کشور به ۶۰ درصد رسیده و در زمین های عادی حتی این رقم به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل در برخی مناطق تلاش شده است تا با اضافه کردن ذرت خرد شده به خاک و همچنین شخم زدن های عمیق میزان باروری این زمین های حاصلخیز را افزایش دهند. یکی دیگر از روش‌های افزایش باروری خاک استفاده از کودهای ارگانیک است که می تواند جایگزین مناسبی برای کود های عادی باشد.

 این روش علاوه بر افزایش باروری خاک مزیت های دیگری نظیر عدم آسیب دیدگی محصولات کشاورزی به دلیل هجوم حشرات را به دنبال خواهد داشت. استفاده متمادی از خاک نیز باعث اسیدی شدن آن می‌شود که در نهایت برای سلامتی انسان نیز مضر است. برای حل این مشکل نیز از کودهای ارگانیک و یا خاک های مرغوب برای جایگزینی با خاکهای اسیدی استفاده شده که در نتیجه آن افزایش محصول تا ۵۰۰ کیلوگرم بهبود داشته است. چین در حال حاضر حدود ۲۰۳ بخش از زمین‌های کشاورزی را به همین روش احیا کرده است.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال