استارتاپ چینی ربات پاکبان به فضا ارسال می‌کند

یک استارتاپ چینی قصد دارد نوعی ربات پاکبان به مدار نزدیک زمین ارسال کند تا بتواند از طریق یک تور بزرگ این زباله ها را جمع کرده و سپس بسوزاند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این ربات پاکبان قرار است از طریق یک تور غول پیکر تمامی زباله های موجود در مدار نزدیک زمین […]

یک استارتاپ چینی قصد دارد نوعی ربات پاکبان به مدار نزدیک زمین ارسال کند تا بتواند از طریق یک تور بزرگ این زباله ها را جمع کرده و سپس بسوزاند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این ربات پاکبان قرار است از طریق یک تور غول پیکر تمامی زباله های موجود در مدار نزدیک زمین را جمع آوری کند. تمامی این زباله ها باقیمانده ضایعات فضاپیماهای قبلی است که همچنان در مدار زمین قرار دارد.

پیش از این چین تلاش هایی را برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ فضایی همانند روسیه و ایالات متحده انجام داده بود و به نظر می‌رسد ارسال ربات پاکبان جدیدترین طراح این کشور برای رسیدن به سطح بالای فناوری‌های فضایی است.

خبرگزاری دولتی شینهوا چین می گوید: ربات نئو (NEO-01) مجهز به یک تور بزرگ است که وظیفه آن علاوه بر به دام انداختن زباله های فضایی، رصد اجرام آسمانی کوچک نیز خواهد بود. قرار است ربات فضایی چینی همراه با دیگر ماهواره ها در ششم مارس کار خود را آغاز کند.

شرکت اوریجین اسپیس مستقر در چین این ربات ۳۰ کیلوگرمی را ساخته و هدف از  ساخت آن را نیز رسیدن به داده های مربوط به عناصر موجود در سیارک ها عنوان کرده است. ارسال ماهواره های مختلف به مدار نزدیک زمین از سال ۱۹۵۰ آغاز شده و از آن زمان تا کنون زباله های فضایی بسیار خطرناکی در فضا به وجود آمده که می‌تواند خطراتی را برای سایر ماهواره های عملیاتی به وجود آورد.

بنیانگذار شرکت اوریجین اسپیس پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود این شرکت تا سال ۲۰۴۵ برنامه‌هایی را برای پرتاب ده ها تلسکوپ فضایی و همچنین فضاپیما هایی برای استخراج تجاری سیارک‌ها طراحی کرده است. به نظر می رسد تلاش چین برای دستیابی به قدرت فضایی ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال