ColorOS 15؛ نسخه جدید و بهبودیافته سیستم عامل Oppo منتشر شد

شرکت فناوری چینی Oppo، در کنفرانس توسعه‌دهندگان Oppo 2024، سرانجام نسخه ColorOS 15 را منتشر کرد. این نسخه، نسخه رسمی Oppo از جدیدترین سیستم عامل اندروید 15 گوگل است و با ویژگی‌های جدید، تغییرات در طراحی و موارد دیگر همراه است. در اینجا خلاصه‌ای از همه چیزهای جدید و هیجان‌انگیز در این نسخه ارائه شده […]

شرکت فناوری چینی Oppo، در کنفرانس توسعه‌دهندگان Oppo 2024، سرانجام نسخه ColorOS 15 را منتشر کرد. این نسخه، نسخه رسمی Oppo از جدیدترین سیستم عامل اندروید 15 گوگل است و با ویژگی‌های جدید، تغییرات در طراحی و موارد دیگر همراه است. در اینجا خلاصه‌ای از همه چیزهای جدید و هیجان‌انگیز در این نسخه ارائه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، Oppo در ColorOS 15، بر ایجاد تغییراتی تمرکز کرده است که نه تنها از نظر بصری جذاب باشند، بلکه عملکرد را نیز تکمیل کنند. ColorOS 15 جدید برای سبک و راحت بودن طراحی شده است و ترکیبی از یک طراحی طبیعی و ساده را ارائه می‌دهد. تمرکز بر سهولت پیمایش و بهبود تجربه شخصی‌سازی است. برنامه‌ها دارای انتقال‌های بهبود یافته با جلوه‌های حرکتی اصلاح شده و حرکات پاسخگو هستند که باعث می‌شوند ناوبری روان‌تر شود.

جدیدترین پوسته اندروید Oppo، ادغام عمیق هوش مصنوعی را به همراه دارد. این امکان را برای ColorOS 15 فراهم می‌کند تا وظایف هوشمند مختلفی را انجام دهد که به استفاده روزمره کمک می‌کنند. یکی از این ویژگی‌ها، Snap-and-Ask است که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌هایی از اشیاء یا صحنه‌ها بگیرند و از طریق دوربین اطلاعات واقعی دریافت کنند. رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی، همچنین آواتارهای مجازی را ارائه می‌دهد که می‌توانند در کارهایی مانند یادگیری زبان و داستان‌گویی کمک کنند.

ColorOS 15 می‌تواند تجربه عکاسی را از طریق بهبود تصویر هوش مصنوعی ارتقا دهد. همچنین ابزارهایی وجود دارند که با حذف تاری و بازتاب‌های ناخواسته، کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشند. برای کاربرانی که نیاز به بهره‌وری بهتر دارند، همچنین خلاصه صدای هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند نکات کلیدی از جلسات یا فایل‌های صوتی را ضبط و خلاصه کند تا به جمع‌آوری جزئیات مهم کمک کند. با مجموعه اداری هوش مصنوعی، همچنین ابزارهای جدیدی برای مدیریت اسناد وجود دارد. سایر ویژگی‌های قابل توجه مبتنی بر هوش مصنوعی شامل دستیار Super Xiaobu، یادداشت‌های هوش مصنوعی، امضای هوش مصنوعی، ترجمه هوش مصنوعی و Super Pixel هوش مصنوعی است.

در میان ارتقاءهای مختلف، Oppo روی بهبود حریم خصوصی دستگاه‌های خود با ColorOS 15 کار کرده است. این شرکت رمزگذاری را از طریق محیط اجرای قابل اعتماد (TEE) خود بهبود بخشیده است که انتقال داده بین ابر و دستگاه شما را ایمن می‌کند. محافظت از کلیپ‌بورد هوشمند و مجوزهای نوشتن تقویم نیز به کاربران کنترل بیشتری بر داده‌های خود می‌دهند تا داده‌های حساس کاربر خصوصی‌تر نگه داشته شوند.

جدیدترین نسخه ColorOS حتی می‌تواند پس از استفاده، OTPها را به طور خودکار حذف کند. همچنین می‌توان عکس‌های اصلی را بازیابی کرد. برای اطمینان از امنیت کامل، Oppo قول می‌دهد که تمام پردازش‌های هوش مصنوعی در یک محیط امن به نام AI PRivate Computing Cloud انجام می‌شود.

در حالی که در مورد الهام گرفتن ColorOS از iOS اپل صحبت کرده‌ایم، همچنین ادغام بهتر با سیستم عامل آیفون را نیز به همراه آورده است. ColorOS 15 جدید از Oppo اکنون از انتقال بی‌سیم اسناد، ویدیوها و تصاویر با آیفون پشتیبانی می‌کند.

Oppo با ColorOS 15، ارتقاء عملکرد را به همراه می‌آورد. این شرکت ادعا می‌کند که بازی‌ها و تماس‌های ویدیویی در ColorOS 15 اکنون می‌توانند به طور متوسط حدود 116.7 فریم در ثانیه را حفظ کنند. نصب برنامه‌ها حدود 26 درصد سریع‌تر شده است، در حالی که اکنون برنامه‌ها 50 درصد سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، پاسخگویی 18 درصد سریع‌تر می‌شود و انیمیشن‌ها نیز 40 درصد پایدارتر هستند. حتی سه برابر کارایی در تخصیص حافظه پویا وجود دارد.