اتمام آزمایشات ماهواره پارس ۱ و تحویل آن به سازمان فضایی ایران

ماهواره پارس ۱ ساخته پژوهشگاه فضایی ایران مراحل مربوط به آزمایشات را طی کرده و هم اکنون تحویل سازمان فضایی ایران شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره پارس ۱ با حضور مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و همچنین رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و معاونان دو مجموعه به سازمان فضایی ایران تحویل […]

ماهواره پارس ۱ ساخته پژوهشگاه فضایی ایران مراحل مربوط به آزمایشات را طی کرده و هم اکنون تحویل سازمان فضایی ایران شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره پارس ۱ با حضور مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و همچنین رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و معاونان دو مجموعه به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد. این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی ایران ساخته و تمامی تست های مربوطه را با موفقیت به پایان رسانده است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اعلام کرد در حال حاضر توانمندسازی بخش ساخت ماهواره یکی از اهداف اصلی در پروژه‌های فضایی بوده و در آینده نیز تداوم شبکه های ایجاد شده در مراحل ساخت ماهواره ها ادامه دار خواهد بود. وی خاطرنشان کرد ما تلاش داریم تا با توانمند سازی این شبکه از دانش ایجاد شده برای توسعه فناوری فضایی و رونق صنعت فضایی کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ماهواره پارس ۱ یکی از پیشرفته ترین ماهواره های ساخت داخل است و برای اولین بار توانستیم با کمک فناوری های متعدد و با استفاده از متخصصین خلاق ایرانی این فناوری ها را بومی سازی کرده و در ساخت ماهواره‌های سنجشی عملیاتی با کاربردهای مورد نیاز مورد استفاده قرار دهیم. براری، ضمن تشکر و تقدیر از تمامی متخصصین، ابراز امیدواری کرد تا در آینده نیز شاهد خدماتی نظیر توسعه فناوری فضایی در کشور باشیم.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال