شیرهای آب مفهومی و جدید، صرفه‌جویی زیبا در مصرف آب

اینکه آب مایع می‌باشد، به معنای این نیست که نمی‌توان شکل آن را تغییر داد. شاید پیشتر، ویدئوهای مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده باشید که وسیله‌ی تولید صدا، آب را به جهت‌های مختلف هدایت کرده و شکل‌های خاصی به آن می‌دهند. اما این تنها راه حل برای تغییر دادن حرکت آب نیست و دهانه‌ی […]

اینکه آب مایع می‌باشد، به معنای این نیست که نمی‌توان شکل آن را تغییر داد. شاید پیشتر، ویدئوهای مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده باشید که وسیله‌ی تولید صدا، آب را به جهت‌های مختلف هدایت کرده و شکل‌های خاصی به آن می‌دهند.

اما این تنها راه حل برای تغییر دادن حرکت آب نیست و دهانه‌ی شیر آب نیز در تغییر شکل آب تاثیر داشته و می‌تواند به آن شکل دهد، چیزی که به تازگی و در تصویر جدیدی از شیر آبی مفومهی، که توسط Simin Qiu از دانشگاه Royal College of Art لندن طراحی شده، مشاهده می‌نمایید. نام این شیر مفهومی، Swirl بوده و موفق به کسب جایزه‌ی iF Haier special prize student award نیز شده است. نکته‌ی جالب در مورد این شیر مفهومی، کمتر شدن میزان آب مصرفی به نسبت شیرهای آب موجود در بازار می‌باشد که این میزان، حدود 15 درصد است.

swirl2

اما تنها کاری که این دانش‌آموز خلاق انجام داده، اضافه کردن یک هوادهنده به دهانه‌ی شیر آب می‌باشد، چیزی که سبب شده تا آب با هوا ترکیب و 30 درصد، آب کمتری نسبت به حالت عادی مصرف شود. البته Qiu از یک توربین دوگانه نیز در طرح خود استفاده کرده که به کمک حرکت حلقوی و طبیعی آب و البته تحت فشار جاذبه، به همراه سه دهانه‌ای که با طرح‌های مختف برای شیر آب ساخته شده، حرکت اّب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک ایده‌ی خلاقانه دیگر نیز در شیر آب Swirl وجود دارد و آن، عدم نیاز به اهرم یا ضربه برای استفاده از آب می‌باشد. در این شیر آب، به سادگی می‌توان به وسیله‌ی یک دکمه که بر روی آن قرار گرفته، از آب استفاده کرد. البته باید بدانید که آب توسط این شیر، با دمای از پیش تعیین شده‌ای خارج می‌شود که از این موضوع، می‌توان اینگونه برداشت کرد که این شیرها، بیشتر برای مکان‌های عمومی ساخته شده است.

swirl3

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال