ساخت ربات روسی جدید برای اکتشافات سطح زهره

دانشمندان روسی با هدف کاوش سیاره زهره یک ربات جدید ساخته اند که می تواند در محیط سخت این سیاره گشت و گذار کرده و اطلاعاتی به دست بیاورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه دولتی باومان از مسکو یک ربات جدید با استحکام بالا توسعه دادند که مخصوص شرایط سخت […]

دانشمندان روسی با هدف کاوش سیاره زهره یک ربات جدید ساخته اند که می تواند در محیط سخت این سیاره گشت و گذار کرده و اطلاعاتی به دست بیاورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه دولتی باومان از مسکو یک ربات جدید با استحکام بالا توسعه دادند که مخصوص شرایط سخت زهره است. گئورگی شچگلوف، معاون سیستم های هوافضا در این دانشگاه می گوید ربات ساخته شده جدید قابلیت سازگاری با شرایط سیاره زهره مانند آب و هوا ،دما و فشار و جو اسیدی را خواهد داشت. این شرایط پیش از این باعث شده بود تا هر رباتی که روی این سیاره فرود می آمد تقریباً در همان لحظه اول نابود میشد.

اما ربات جدید قادر است شرایط چالش برانگیز این سیاره را پشت سر بگذارد و در آنجا زنده بماند. قابلیت پرش به اطراف تا ۵۰۰ متر یکی از ویژگی های این ربات است. در حال حاضر تنها یک فضاپیما وظیفه نظارت و مطالعه بر این سیاره را بر عهده دارد. آخرین بازدید کننده رباتیک ناسا مربوط به سال ۱۹۹۴ و با نام ماموریت ماژولار بود که در همان زمان به پایان رسید. البته ناسا و آژانس فضایی اروپا از سال ۲۰۲۱ برای مطالعه این سیاره ماموریت های جدیدی را برنامه ریزی کردند. هنوز اطلاعات دقیق تری در مورد ربات روسی و یا ماموریت های آینده آن منتشر نشده است. مهمترین بخش مربوط به این ربات ارسال و استقرار آن روی سطح زهره خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال